Společnost Indusface udělala mezi 2 000 britskými pracovníky na různých pracovních úrovních ve 25 různých odvětvích průzkum na téma využívání ChatGPT v podnicích. A výsledky překvapily.
Důvěřujete firmám, které s vámi komunikují pomocí AI?
Více než polovina (55 %) respondentů uvedla, že spolupráci s firmou, která ChatGPT používá, a priori nedůvěřuje. Přesto, jak se ukázalo, je nasazení ChatGPT opravdu vysoké.
Mezi odvětví, která tuto technologii při práci využívají nejčastěji, patří reklamní průmysl, kde AI bota využívají téměř dvě pětiny (39 %) respondentů. Z nich 11 % dokonce přiznává, že ji používá často, více než jednou týdně. Jen 5 % lidí pracujících v tomto odvětví uvedlo, že ChatGPT nikdy nepoužijí.
Na druhém místě jsou právníci, kde se k jeho nasazení přiznalo 38 % respondentů. To možná není překvapivé, protože nedávné zprávy ukazují, že AI mění právní odvětví díky zvyšování efektivity smluv a automatizaci.
Na třetím místě je odvětví umění a médií, kde 33 % pracovníků v tomto odvětví přiznává, že ChatGPT ke své práci využívá. A podle zjištění používají umělečtí pracovníci AI dokonce nejčastěji – více než 13 % z nich totiž přiznalo, že ji využívá nejméně jednou týdně.
Nejčastějším důvodem používání ChatGPT je podle průzkumu firmy Indusface psaní zpráv – to uvedla více než čtvrtina (27 %) dotázaných jako důvod využívání této formy umělé inteligence.
Na druhém místě jsou pak překlady – kvůli tomu používá ChatGPT v práci čtvrtina lidí (25 %). A teprve třetím důvodem jsou vlastní výzkumné účely (17 %).
Zajímavostí pak je, že nezanedbatelný počet je i těch, kteří ChatGPT používají pro psaní obchodních nebo vnitrofiremních e-mailů – 11, resp. 8 %.
Computerworld si můžete objednat i jako klasický časopis. Je jediným odborným měsíčníkem na českém a slovenském trhu zaměreným na profesionály v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT). Díky silnému zázemí přináší aktuální zpravodajství, analýzy, komentáře a přehledy nejnovejších technologií dříve a na vyšší odborné úrovni, než ostatní periodika na tuzemském trhu.
Obsah Computerworldu je určen odborníkům a manažerům z firem a institucí, kteří se podílejí na rozhodovacím procesu při nákupu ICT technologií. Jednotlivá čísla si můžete objednat i v digitální podobě.