Odhaduje se, že v důsledku koronavirové epidemie přemístilo své pracovníky do domácích kanceláří až
88 % organizací po celém světě. Z toho pak vyplývají technické problémy a přetížení na úrovni technické i zákaznické podpory.
Zaměstnancům díky neřešeným problémům klesá produktivita a pracovní morálka, zatímco firmy ztrácejí svou reputaci a posléze zákazníky v důsledku pomalejší reakce na jejich požadavky.
„Klíčovým faktorem úspěchu byla vždy dobrá zákaznická podpora, avšak v dnešní situaci se ukazuje stejně důležitá i technická podpora vlastních zaměstnanců pracujících na dálku,“ tvrdí Jozef Kačala z GFI. Podle něj jejich domácí IT infrastruktura není stavěná na běžné pracovní zatížení, a kvůli tomu pak dochází k technickým výpadkům a přetěžování helpdeskové podpory.
Firmy proto nyní potřebují zefektivnit své helpdeskové procesy s využitím technických nástrojů, které jim zejména umožní:
- Okamžitě reagovat na helpdeskové požadavky
- Automatizovat co nejvíce požadavků a řešit problémy preventivně
- Zavést vícevrstvou podporu v situaci, kdy i pracovníci podpory sedí na home office
- Zlepšovat dovednosti support týmů a vytvářet databáze znalostí k jednoduššímu a rychlejšímu ticket managementu