Premiéra malého iPadu bude 17. října!

3. 10. 2012

Sdílet

 Autor: © WaD - Fotolia.com
Podle dobře informovaného zdroje se Apple chystá za dva týdny oficiálně představit menší verzi tabletu iPad. Na pultech obchodů by se měl prý objevit již počátkem příštího měsíce.

S informací přišel jako první Philip Elmer-DeWitt ve svém sloupku pro magazín Fortune. Jeho zdrojem je prý jeden významný investor Applu. Ten mu prozradil, že společnost počínaje 10. říjnem začne rozesílat pozvánky na slavnostní představení nového produktu, které se uskuteční 17. října. Jen o pár dní později, přesně 2. listopadu, chce pak Apple podle něj spustit prodej iPadu Mini.

Jednotlivá data přesně odpovídají zažitému schématu. Apple vždy v jednom týdnu rozešle pozvánky na akci, která se uskuteční v polovině dalšího. Na ní pak představí nový produkt, který půjde do prodeje v pátek druhého následujcího týdne. Stejnou časovou osu společnost použila i v minulém měsíci pro iPhone 5. Novinářům začala posílat pozvánky 4. září, akce proběhla 12. září a prodej byl spuštěn 21. dne téhož měsíce.

Podle analytiků Briana Whitea a Stephena Bakera je podobný scénář skutečně velmi pravděpodobný, protože Apple by tak stihl využít sváteční sezóny. Ezra Gottheil z Technology Business Research se naopak domnívá, že je to už pozdě. V ideálním případě by měl jít podle něj produkt do prodeje alespoň čtvrt roku před vánočním obdobím. Sice prý platí princip „lepší pozdě nežli později“, Apple však takto riskuje, že lidé sáhnou po alternativách, kterých rozhodně není málo.

Sharp IgzoJako iPad Mini je již delší dobu označována menší verze tabletu od Applu se 7,85palcovým displejem. Většina oslovených analytiků věří, že Apple může s menším modelem „udělat díru do světa“. Podle Whitea je dokonce možné, že iPad Mini svými prodejními čísly předčí klasické iPady. Všeobecně se očekává, že pořizovací cena přístroje se bude pohybovat v rozmezí 250 až 300 dolarů, čímž by iPad Mini získal konkurenční výhodu před dražším 8,9palcovým tabletem Kindle Fire. Zcela určitě pak menší tablet přispěje k většímu tržnímu podílu pro Apple.

Dodavatelem displejů by mohl být japonský Sharp, který na právě probíhající výstavě Ceatec předvádí i sedmipalcové displeje s technologií Igzo, které mají rozlišení 1280x800 pixelů. S hustotou 217 pixelů na palec sice zaostávají za Novým iPadem, který má hustotu 264, nová technologie ale dokáže obraz co nejlépe vyhladit. Zástupci společnosti na veletrhu informovali o tom, že již zahájili sériovou výrobu těchto displejů, koncového odběratele ale odmítli prozradit. Nicméně je to právě Sharp, kdo vyrábí displeje pro iPhony.