Přinášíme pět tipů, jak se vyhnout nástrahám sociálních sítí

21. 8. 2011

Sdílet

Příchod sociální medií neustále mění způsob interakce se zákazníky, budování značek a komunikace s okolním světem.

Některé firmy se vrhli do víru sociálních sítí a snaží se je maximálně využít ve svůj prospěch, zatímco jiné se tohoto kroku obávají a v jejich kancelářích byste slovo „sociální“ zaslechli jen stěží. Statistiky však nelze ignorovat.

Facebook má přes 700 milionů uživatelů, Twitter téměř 200 milionů a LinkedIn 100 milionů. Nebojte se jich a využijte je ve svůj prospěch. Jen si přitom dejte pozor, abyste neuvízli v síti. I pro práci se sociálními médii totiž existují jistá pravidla a doporučení, které vám pomohou vyhnout jejich nástrahám, a které vypracovali pracovníci společnosti Cisco Systems.

Největšími nástrahami podle odborníků jsou:

ICTS24

  • Šíření zákeřného kódu
  • Malvertising (šíření nebezpečného obsahu pomocí reklamy)
  • Pravidla, řády a předpisy
  • Sociální inženýrství

 

A jak se těmto rizikům vyhnout nebo je alespoň zmírnit?

  • Seznamte sebe i své zaměstnance s pravidly ochrany soukromí na sociálních sítích
  • Pravidelně aktualizujte softwarové vybavení (internetový prohlížeč, antivirový program atd.)
  • Zapracujete do svého systému vnější i vnitřní bezpečnostní opatření
  • Vytvořte a vyžadujte dodržování politiky využívání sociálních médií
  • Neustále vzdělávejte zaměstnance