Dílem The Two Thrones původní sice písečná trilogie uzavřela princův příběh, ovšem nějaké otázky zůstaly stále nezodpovězeny. Vývojáři z Ubisoftu toho hodlají náležitě využít a po malé odbočce vstupují do známých písečných vod, aby nám objasnili, co se s princem dělo během dlouhých sedmi let oddělujících díly Sands of Time a Warrior Within.
Příběh začíná v okamžiku, kdy se princ rozhodne navštívit svého bratra, jenž vládne jednomu z mnoha království. Po příjezdu na místo ho čeká zjištění, že tato návštěva zcela jistě nebude jen o bratrském tlachání a popíjení všemožných lihovin. Hrad je pod ničivým náporem nepřátelských vojsk a schyluje se k jeho obsazení. Princův bratr se tedy rozhodne použít písky času a s jejich pomocí zvrátit průběh boje. Ovšem, jak už to tak v pohádkách bývá, vše se ve zlé obrátí a probuzení nemrtví nadělají více škody jak užitku. Princi tedy nezbývá nic jiného, než všechny tyto problémové hosty odeslat zpět na místo, odkud přišli, a opět deaktivovat písky.
Jestliže vás v původní trilogii bavilo odolávat návalům všemožných druhů nepřátel a předchozí cell-shade princ vás svým zpracováním bojů zklamal, můžete se začít těšit. Bojový systém se má navrátit ve své původní podobě, která se navíc dočkala nejednoho vylepšení. V praxi tedy budete opět vzdorovat větším či menším skupinkám nepřátel a k jejich poražení využívat jak prostředí, tak absolvovaných hodin akrobacie. Nepřátele budete tedy moci přeskakovat, obíhat, přehazovat, skopávat a tím vaše pestrá paleta bojových pohybů samozřejmě nekončí. Speciálně pro boje s bossy bude nutné vymýšlet obzvláště zákeřné taktiky k jejich udolání.
Těšit se můžete na návrat princovy schopnosti vracet čas. V případě, že se vám nepovede přeskočit propast, nebo vás nepřítel kriticky zasáhne a váš život bude viset na vlásku, si jednoduše čas vrátíte zpět před tuto nešťastnou událost. Dobíjet se bude po vzoru předchozích dílů pomocí duší padlých nepřátel. Nově v princově repertoáru dostupných schopností přibude možnost ovládat různé přírodní živly. Jako například zmražení vody, které se bude hodit na přetváření vodních ploch na plošiny při překonávání různých překážek. V praxi to může vypadat asi tak, že uvidíte plošinku, na kterou se nebude možné dostat žádným způsobem, ale hned vedle ní poteče ze stropu voda. Vodu si tedy zmrazíte a po právě vzniklém sloupu vyšplháte na místo, kam se potřebujete dostat.
Vzhledem k tomu, že Forgotten Sands jsou vlastně pokračováním The Sands of Time, se vývojáři rozhodli hru stylizovat v podobném duchu. Princ je tedy spíše nezkušený mladík, nežli nezastavitelný stroj na zabíjení. Tudíž nečekejte ponurou atmosféru a hromady na kaši rozsekaných nepřátel jako ve Warrior Within, ale spíše grafiku hýřící všemi barvami v doprovodu podmanivé hudby. V průběhu hry princ také potká džina jménem Razio, díky kterému bude moci cestovat do jiné dimenze, za účelem získání nových schopností.
Celou hru pohání grafický engine původně vytvořený pro požadavky Assassin’s Creed 2, takže můžete očekávat nádherné rozlehlé lokace plné věcí, které lze přeskočit, podlézt, přelézt či jinak překonat. Zvláštní pozornost byla věnována souhře světel a stínů. Nejen okolní prostředí, ale i nepřátelé a zvláště bossové jsou zpracováni do nejmenších detailů, takže vás na každém kroku čekají doslova grafické orgie.
Prince of Persia The Forgotten Sands se na pulty obchodů dostane už letos v květnu a bude jej doprovázet film natočený podle první hry. Můžeme tedy jen doufat, že Ubisoft hru zbytečně neuspěchá a naváže kvalitou na její skvělé předchůdce, potenciál na to určitě má.