PrismaStar uvádí interaktivní nástroj pro internetové obchody

3. 6. 2008

Sdílet

Systém AnswerOil umožňuje okamžitý výběr produktů vyhovující konkrétním požadavkům individuálního zákazníka. Prvním obchodem, kde je tato novinka integrována, se stal postál Fotoplaneta.cz.

ICTS24

Český internetový obchod 123shop.cz, který se specializuje na prodej elektroniky, spustil na svém prodejním portálu Fotoplaneta.cz novou aplikaci „Poradce pro výběr“. Tento interaktivní vyhledávací nástroj pomůže zákazníkům s výběrem fotoaparátů na základě jimi definovaných priorit. Novinka si klade za cíl výrazně usnadnit orientaci v produktovém katalogu všem zákazníkům – od laické veřejnosti orientující se převážně na cenu a vzhled výrobků po zkušenější uživatele s určitou představou o technických parametrech hledaného zboží.




AnswerOil je systém vytvořený na bázi webové technologie Web 2.0. Uživatele zaujme především jeho snadné a intuitivní použití - nastavením vlastních preferencí mohou ovlivňovat svůj výběr, který lze poté prostřednictvím posuvníků priorit ještě více zpřesňovat. Nabídka výsledků se okamžitě přeskupuje a zobrazuje po každé změně, aniž by bylo nutné potvrdit zahájení vyhledávání. Kromě šesti výchozích priorit se uživatelům nabízí možnost definovat další požadavky na specifikace hledaného produktu. Unikátní vlastností tohoto řešení je ukazatel procentuální shody nalezených produktů s původně nastavenými parametry vyhledávání. Na obrazovce se vždy zobrazí relevantní výrobky, které nejlépe odpovídají zadaným informacím. Díky tomu nedochází k případům, kdy vyhledávač nezobrazí žádné nalezené výsledky, nebo jich naopak ukáže příliš mnoho.

Zkrátka nepřijdou ani náročnější uživatelé, kteří ocení rozšířené možnosti vyhledávání celé škály technických detailů fotoaparátů, jako je například doba expozice či vzdálenost ostření. Chystají se také nové funkce jako například InstantNotifier poskytující zájemcům prostřednictvím e-mailu okamžité informace o nových produktech vyhovujících jejich požadavkům. Tím se jednoduše eliminuje nutnost pozdějšího opakování celého procesu vyhledávání. Na rozdíl od běžných internetových katalogů mají veškeré produktové specifikace standardizovaný formát, a proto nenastávají situace, kdy údaje uvedené u jednoho výrobku nejsou k dispozici pro výrobek jiný.

- - Čestmír Žák