Proč nemají firmy zájem o Android?

21. 5. 2012

Sdílet

Analytická společnost Gartner vydala novou studii, podle které je rozšíření tabletů s smartphonů s Androidem mezi velkými firemními zákazníky velmi omezené kvůli obtížnostem při správě různých verzí Androidu přizpůsobených jednotlivým zařízením.

Ze studie vyplývá, že 58 % velkých firem má nebo plánuje mít v příštím roce zařízení (iPady a iPhony) postavené na iOS, 20 % s BlackBerry a pouze 9 % s Androidem. Ze čtyřiatřiceti stránkové studie dále plyne, že Google nabízí "slabší podporu" pro Android než Apple pro iOS nebo RIM pro BlackBerry. Gartner poukazuje na to, že i když se vývojáři snaží vytvářet API pro zařízení s Androidem "celý vývojový proces je časově velmi náročný a drahý, protože je třeba optimalizovat pro každé zařízení a verzi Androidu zvlášť". Google na výsledky studie zatím nereagoval.

Vývojáři narážejí také na bezpečnost - ne všechna zařízení s Androidem jsou totiž zabezpečená stejně. Smartphony BlackBerry, které velké firmy dříve používaly kvůli jejich legendární bezpečnosti a jednoduché správě přes BlackBerry Enterprise Server, jsou pak podle Gartneru na ústupu, což potvrzuje i to, že kanadská společnost RIM vydala nástroje na propojení BlackBerry, iOS a Androidu.