Prodává Fujitsu svou notebookovou divizi Lenovu? Ano i ne

8. 11. 2017

Sdílet

 Autor: © Fujitsu
Fujitsu, Lenovo a DBJ (Developer Bank of Japan, japonským ministerstvem financí vlastněná bankovní instituce) se před pár dny domluvily na „strategické spolupráci“ v podobě joint venture. Na Fujitsu Forum 2017 poté k transakci uvedli další podrobnosti zástupci japonské společnosti.

Prodej se týká Client Computing sekce Fujitsu, která je zodpovědná za výrobu většiny spotřebitelského hardwaru společnosti. Japonská stálice (Fujitsu je třetí nejstarší dosud fungující IT firma na světě po IBM a HP) odprodá 51 % sekce Lenovu, 44 % si ponechá sama a 5 % poputuje k DBJ; výrobky však, i přes kontrolní podíl Lenova, budou nadále prodávány pod značkou Fujitsu. Veškerá podpora by rovněž měla zůstat v Japonsku. Podle vyjádření obou firem chce Fujitsu především využít „globální dosah“ Lenova.

Transakce by měla být uzavřena v prvním kvartálu příštího roku, Fujitsu za prodej a založení joint venture získá přes 28 miliard jenů, tedy v přepočtu přibližně 5 a půl miliardy korun. Na pozici presidenta sekce zůstane Kuniaki Saito, který ji vede i nyní.

bitcoin_skoleni

Dopady na uživatele jsou zatím nejasné, avšak dle vyjádření zástupců firmy by se pro běžného spotřebitele nic moc změnit nemělo. Uživatelů samotných vlastně ani tolik není – kupříkladu laptopy Fujitsu nemají zrovna vysoký podíl na trhu. Odprodej se zdá jako logický krok, stejně jako zachování tradiční značky Fujitsu, která se drží primárně na svém domácím, japonském trhu.

Ze strany Lenova krok rovněž dává smysl – částka vynaložená za rozhodující podíl není na poměry trhu nijak vysoká a čínský výrobce v posledních letech rychle expanduje. Skomírající laptopy a další spotřebitelská zařízení Fujitsu jsou tak další lákavou akvizicí, která jej navíc díky joint venture příliš nezatíží.