Prodej tabletů se propadá, ustupují zařízením 2 v 1

7. 6. 2016

Sdílet

 Autor: Lenovo
Trh s tablety se propadá druhý rok v kuse. Vzpamatovat by se mohl s rozšířením zařízení 2 v 1 a díky tabletům pro děti.

Prodejnost tabletů klesá rychleji než se čekalo. Společnost IDC, zabývající se výzkumem trhu, předpokládá, že letos spadne o dalších 9,6 %. Ještě v březnu přitom IDC předvídala pokles „jen“ 6 %. Tak či onak, trh s tablety se propadá už druhý rok v kuse a to i přesto, že do statistik jsou zahrnuty také tzv. 2 v 1 tablety, tedy tablety, které jsou v podstatě notebooky s odnímatelnými displeji.

Phillippe Bouchard z IDC nicméně nevidí situaci až tak černě, zájem zákazníků se prý jen přesune hlavně na tablety menších velikostí, s méně než osmipalcovými displeji, které se prodávají za méně než 125 dolarů (cca 3000 Kč) a které jsou určené především pro děti.

„Tablety si však svoji pozici udrží i v komerční sféře, například ve zdravotnictví, školství nebo  ve službách,“ předvídá Bouchard. „Pořád o ně bude zájem, i když už ne takový jako před šesti lety.“

bitcoin školení listopad 24

Až do roku 2020 by se tak prý do prodeje mělo každoročně dostat výrazně přes 100 milionů tabletů. Ačkoliv v současnosti už je trh nasycený. „Každý, kdo tablet chtěl, už si ho koupil a důvodů, aby ho vyměnil za lepší, je minimum.“

IDC předvídá, že letošních 207 milionů tabletů, které jdou do distribuce, klesne v příštím roce na 187 milionů, přičemž v roce 2018 by se s rozmachem 2 v 1 tabletů mohl trh zase mírně zvednout. V roce 2020 pak budou 2 v 1 tablety tvořit až 31 % všech prodaných tabletů.