Prodejnost tabletů klesá rychleji než se čekalo. Společnost IDC, zabývající se výzkumem trhu, předpokládá, že letos spadne o dalších 9,6 %. Ještě v březnu přitom IDC předvídala pokles „jen“ 6 %. Tak či onak, trh s tablety se propadá už druhý rok v kuse a to i přesto, že do statistik jsou zahrnuty také tzv. 2 v 1 tablety, tedy tablety, které jsou v podstatě notebooky s odnímatelnými displeji.
Phillippe Bouchard z IDC nicméně nevidí situaci až tak černě, zájem zákazníků se prý jen přesune hlavně na tablety menších velikostí, s méně než osmipalcovými displeji, které se prodávají za méně než 125 dolarů (cca 3000 Kč) a které jsou určené především pro děti.
„Tablety si však svoji pozici udrží i v komerční sféře, například ve zdravotnictví, školství nebo ve službách,“ předvídá Bouchard. „Pořád o ně bude zájem, i když už ne takový jako před šesti lety.“
Až do roku 2020 by se tak prý do prodeje mělo každoročně dostat výrazně přes 100 milionů tabletů. Ačkoliv v současnosti už je trh nasycený. „Každý, kdo tablet chtěl, už si ho koupil a důvodů, aby ho vyměnil za lepší, je minimum.“
IDC předvídá, že letošních 207 milionů tabletů, které jdou do distribuce, klesne v příštím roce na 187 milionů, přičemž v roce 2018 by se s rozmachem 2 v 1 tabletů mohl trh zase mírně zvednout. V roce 2020 pak budou 2 v 1 tablety tvořit až 31 % všech prodaných tabletů.