Podle společnosti Net Applications ztratil IE v dubnu osm desetin procentního bodu a skončil na nové rekordně nízké hodnotě 55,1 %. Firefox pak zaznamenal pokles o dvě desetiny procentního bodu, na 21,6 %, což je úroveň, na které byl naposledy v prosinci 2008. I přes uvedení IE9 a Firefoxu 4, které oplývají novými funkcemi a vylepšeními si tedy Microsoft ani Mozilla nové uživatele získat nedokázali, ba naopak.
Safari zaznamenalo nárůst o pět desetin procentního bodu na 7,2 %, což je rekordní hodnota pro tento prohlížeč, dodávaný spolu s Mac OS X a integrovaný v iOS. Jedná se o vůbec největší měsíční meziměsíční nárůst pro Safari, který společnost Net Applications zaznamenala.
Podíl Chrome od Googlu pak vzrostl o čtyři desetiny procentního bodu, což je trochu méně, než průměrný nárůst za poslední rok. Nicméně i tak skončil s pěkným 11,9% podílem na trhu a používá jej tedy již téměř každý osmý uživatel internetu. I když na konci dubna byla uvedena 11. majoritní verze Chrome, do vývoje celkového podílu již nestačila příliš zasáhnout (více o ní najdete v článku Chrome 11 přichází, přináší 3 700 změn). Opera pak uzavírala v dubnu první pětku s podílem 2,1 %. Konkurenční společnost StatCounter sice ukazují mírně odlišné podíly jednotlivých browserů, ale trend zůstává stejný: IE a Firefox ztrácejí, Safari a Chrome posilují.
Přesto uvedení nových verzí prohlížečů nezůstalo bez odezvy a je vidět, že uživatelé je intenzivně testují. IE9 již získal globální podíl 2,4 % zve všech prohlížečů, což je nárůst oproti předchozímu měsíci o 1,4 procentního bodu. To je ovšem vykompenzováno téměř stejným poklesem IE8, což jasně vypovídá o tom, jaká skupina na nový prohlížeč aktualizuje. Microsoft pak tvrdí, že zejména uživatelé Windows 7 mají o Internet Explorer 9 velký zájem a běží již téměř na každé desáté instalaci tohoto nejnovějšího operačního systému.