Net Applications informovala, že podíl prohlížeče, obsaženého v iPod Touch mezi 1. a 24. prosincem činil 0,06 %, zatímco mezi 25. a 28. prosincem výrazně stoupl na 0,17 % z celosvětového trhu. iPod Touch je jediný model hudebního přehrávače od Apple, s nímž lze surfovat na internetu prostřednictvím připojení k bezdrátovým access pointům a je velmi podobný smartphonu iPhone, jen z něj nelze volat a přijímat hovory a dělat klasické datové přenosy přes sítě mobilních operátorů.
Podíl prohlížeče v iPod Touch dosáhl vrcholu 25. prosince (kdy je v USA tzv. Christmas Day), kdy se pohyboval na 0,21 % a následně klesl na zmíněných 0,16 %. Důvodem je podle Net Applications logicky to, že se tento přístroj stal častým vánočním dárkem a tento trend je v souladu s celkovým jevem růstu podílu mobilních prohlížečů o víkendech a svátcích, kdy lide nejsou u svých pracovních počítačů a využívají právě alternativní formy připojení k internetu na mobilních přístrojích.
Podobný skok zaznamenal za uvedené období i prohlížeč v iPhonu, který si polepšil z 0,42 % mezi 1. a 24. prosincem na 0,65 % od 25. prosince. To je nárůst zhruba o polovinu.
V říjnu Steve Jobs, CEO Applu, označil přístroje iPod Touch a iPhone za odpověď jeho firmy na rostoucí prodej netbooků a levných notebooků a analytici tento krok označují za strategicky výhodný, neboť tato mobilní zařízení Applu nekanibalizují na plnohodnotných noteboocích z řady MacBook (zatímco netbooky často rostou na úkor prodeje klasických notebooků) a přitom dokáží zprostředkovat relativně použitelný přístup k internetu.