Podle tiskových zpráv technických nadšenců by se to dalo předpokládat, ale situace vůbec nemusí být tak jednoduchá.
Opravdu se zdá, že nový prohlížeč Chrome od Googlu vzbudil velký ohlas u nadšenců, ale i u běžných uživatelů. To může mít za následek, že se o něj začnou zajímat i menší firmy. Ale jak se zachovají velké společnosti? Jejich odpověď by mohla znít: „Děkujeme, později!“
Je dost pravděpodobné, že velké firmy zůstanou věrné Microsoftu a jeho Internet Exploreru, přestože Firefox od Mozilly získává na popularitě. Mají pro to své důvody. Zatímco vývojáři a běžní uživatelé mohou „ujíždět“ na podařeném vzhledu a rychlém renderování webových stránek, pro podnikové IT správce to může znamenat hodiny nežádoucí práce navíc.
Zkušenost z Ameriky hovoří jasně: „Jediná věc, která by mě přiměla, abych nový Chrome zkusil, je požadavek zákazníka nebo kdyby Chrome získal významný tržní podíl“, říká Greg Raiz, webový vývojář a majitel společnosti Raizlabs, která vytváří zákaznický software ve státě Massachusetts. „Upřímně, je to věc byznysu.“
A ještě větší problém bude s IT správci a se šéfy informačních oddělení, pro které je hrubý výkon prohlížeče pouze jedním z mnoha faktorů, které berou v úvahu. „Musel bych se ujistit, že Chrome dobře spolupracuje se všemi aplikacemi, které používáme. Jaký to má ekonomický přínos?“, ptá se Robert Fort, CIO společnosti Virgin Entertainment Group. Tato společnost z Los Angeles běžně používá Internet Explorer 7 a ostatní produkty Microsoftu, zatímco Fortovi vývojáři pracují s Microsoft .Net. |
Taková netečnost k technologickému vývoji je na jednu stranu pochopitelná, na druhou stranu brání skutečnému rozvoji nových technologií a hodně nahrává zavedenému Microsoftu. Další věc, která IT manažery odrazuje je to, že Google Chrome je dostupný zatím pouze v beta verzi a očekává se, že testovací období bude trvat poměrně dlouho. Přecházet za takové situace na nové technologie zatím nedává pro firmy příliš smysl. A to platí nejen o prohlížeči od Googlu, ale i o novém Exploreru.
Zdroj: Computerworld.com