Obecně lze říci, že Češi očekávají od internetu věcí zlepšení životní úrovně, především díky tomu, že se v budoucnosti budou i ty nejobyčejnější věci transformovat na tzv. „smart“.
Přestože pojem internet věcí aktuálně silně rezonuje v IT a tech komunitě, pro laickou veřejnost je stále neznámý. 83 % dotázaných v průzkumu společnosti Nielsen Admosphere uvedlo, že si nedokáže pod pojmem internet věcí nic představit. Zajímavostí je, že téměř každý čtvrtý Čech je zřejmě velkým fanouškem katastrofických sci-fi filmů, protože po vysvětlení pojmu Internet věcí vyvstaly u této skupiny obavy o budoucnost lidské civilizace (39 % dotazovaných).
Téměř polovina respondentů si od internetu věcí slibuje zlepšení produktů a služeb. Pozitivněji smýšlející Češi vkládají velká očekávání do věcí z kategorie chytrých domácností (60 %), chytrých automobilů (59 %) a tzv. „wearables“ – nositelných zařízení (39 %).
„Poslední měsíce ukázaly, že internet věcí je oblast s velkým potenciálem a velmi rychle se v ČR rozvíjí. Laická veřejnost o ní zatím nemá dostatek informací, přitom tato technologie přináší řadu možností a výhod nejen pro oblast průmyslu, ale i pro chytrá města, chytré domácnosti a dopravu – tedy místa, která se nás všech bezprostředně dotýkají,“dodává Martin Gebauer, generální ředitel ČRa.