Průzkum: Letiště zlepšují podporu mobilních zařízení

11. 9. 2012

Sdílet

 Autor: © Shutterbas - Fotolia.com
Podle průzkumu SITA Airport IT Trends provedeného mezi 91 provozovateli letišť po celém světě zlepšují letiště podporu mobilních zařízení a dalších moderních technologií, aby mohly cestujícím nabídnout lepší služby.

Světová letiště se zaměřují na mobilní aplikace, sociální média a inteligentní technologie včetně kolokačních služeb. Doufají, že tím nabídnou „lepší prostředí cestujícím“. Agentura SITA se v rámci svého průzkumu SITA Airport IT Trends obrátila celkem na 91 provozovatelů letišť. Pomáhala jí v tom Mezinárodní rada letišť (ACI) a časopis Airline Business.

„Zlepšení podmínek pro cestující“ je hlavním důvodem k investicím u většiny (59 procent) světových letišť. Často je zmiňován „prudký nárůst“ aplikací pro mobilní přístroje a sociální média, která nabízejí cestujícím personifikované uživatelské rozhraní. Hlavním důvodem rozvoje mobilních aplikací na letištích je snaha o co nejlepší informovanost o odletech a případných zpožděních. Do mobilních aplikací chystá investice 88 procent oslovených letišť. Sociální média jsou na tom jen o trošku hůře, do nich chce investovat 78 procent dotázaných.

Další oblastí jsou kolokační služby, které považuje za důležité polovina letišť. Mobilní aplikace by měly usnadnit cestujícím orientaci na letišti a měly by jim pomoci vyhledat výdej zavazadel nebo přípoj, na který musí přestoupit. V současnosti tyto služby nabízí pouze 10 % letišť, do roku 2015 s nimi ale počítá již 70 % z nich.

Letiště také investují do řešení business inteligence, která pomáhají vytvářet lepší prostředí ze strany provozovatele. Pro zhruba 86 % letišť je důležitá možnost sdílení informací a spolupráce s partnery, 83 % chce zajistit přesnější informace pro cestující a 76 procent jich chce pomocí BI snížit zpoždění letů, která může ovlivnit zázemí letiště.