„Místní novinky nám umožní lépe pochopit důležité věci týkající se našich komunit,“ vysvětluje Mark Zuckerberg. Novinka bude nejdříve spuštěna v USA, později i ve zbytku světa.
Facebook s ní přichází krátce poté, co oznámil, že příspěvky od firem a médií budou dostávat méně prostoru.
„Začínáme zvýrazňovat příspěvky z vašeho města či obce. Jestli tedy už sledujete nějaký váš místní zdroj nebo jestli někdo nasdílí místní příběh, může se vám v news feedu objevit výše.“
Podle Zuckerberga má upřednostnění lokálních informací vést k většímu uvědomění a v důsledku vyšší angažovanosti uživatelů jakožto občanů. „Různé výzkumy naznačují, že čtení regionálních zpráv je provázané s občanskou angažovaností.“
Podle Zuckerberga je tato strategie součástí boje Facebooku za „kvalitnější obsah a důvěryhodnější informace“. Nová funkce nazvaná See first – Zhlédni první uživatelům umožní vybrat si zdroje, jejichž zprávy chtějí upřednostňovat a vidět v popředí svého news feedu.
Ke změně Facebook motivoval mimo jiné i kritika týkající se uveřejňování zavádějících zpráv a desinformací. Společnost kritiku uznala a i v jejím důsledku se rozhodla k upozaďování příspěvků od mediálních organizací.
„Jestliže má být veřejný obsah prosazován, bude muset vybízet k interakci komunity,“ uvedl Zuckerberg.