Recenze: Tintii Photo Filter

29. 8. 2013

Autor: indii.org
Program s lehce podivným jménem Tintii není ničím jiným nežli psem s jedním trikem. To neznamená nic urážlivého, protože ten trik je doveden k dokonalosti, a o to jde. A když k tomu přidáme dostupnou cenu (29 dolarů), máme o čem uvažovat.

Program analyzuje hlavní barevné tóny obrázku a umožní nám výběr těch, které si chceme zachovat. Zbytek je desaturován až do černobíla. Práce s programem je prach jednoduchá – zvolíme fotografii a dáme se do díla. Na pravé straně pracovního okna naskočí pár verzí fotografie spolu s posuvným ovládáním síly efektu. Pokud nám zvolené barvy nestačí, můžeme si jich přiklikat víc. Barvy můžeme přidávat postupně, takže přidáváme třeba červenou a modrou. Pracovní okno si můžeme zvětšit na celou plochu monitoru, vybraná fotografie sice zůstane malá, ale to hravě překonáme použitím zoomu.

Tintii Photo Filter

Je samozřejmé, že editace tímto způsobem je omezená na vybrané fotografie. Pokud máme snímek, ve kterém nám po louce běží slečna v červených šatech, můžeme získat třeba fotografii červených šatů na černobílém pozadí, nebo černobílou dívku v zelené trávě s modrým nebem. Pokud ale zvolíme špatnou fotografii, kde bude nejen řada barev, ale také v různých odstínech, tak nám nepomůže ani svěcená voda, natož Tintii. Pokud si tento program pořídíme ve verzi plug-in, můžeme si s obrázkem pohrát ještě víc, protože můžeme ovlivňovat jednotlivé vrstvy. Připomenout nutno i podporu většiny dnes populárních formátů včetně bmp, png, tiff, pcx nebo xpm, Tintii si poradí i s formátem RAW.

Tintii Photo Filter

Verdikttop produkt

Tintii je pozoruhodně jednoduchá možnost připravovat zajímavě vypadající fotografie, které by jinak potřebovaly mnohem více našeho času. Prostě výtečně fungující program s přívětivým ovládáním za solidní cenu. Co víc si přát?

Tintii Photo Filter od nás získává 90 procent, což ho kvalifikuje pro titul Top Produkt.

Pro: Jednoduché ovládání, vysoká účinnost

Proti: Nic