Reklama a televize v mobilech neláká

12. 3. 2008

Sdílet

Podle výzkumu veřejného mínění 55 procent české veřejnosti není ochotno přijímat reklamu na své mobilní telefony a 62 procent lidí by zřejmě nevyužilo vysílání mobilní televize.

Společnost Mediaresearch, zabývající se průzkumem veřejného mínění, zveřejnila výsledky ankety na téma reklama a televize v mobilních telefonech. Průzkum byl realizován pomocí on-line dotazníku na vzorku 500 respondentů starších 15 let. Z první části průzkumu zaměřené na reklamu zasílanou do mobilních telefonů vyplívá, že většina respondentů (55%) není ochotna přijímat reklamní sdělení do svého mobilního telefonu. Určitá část dotazovaných (42%) připouští ochotu přijímat reklamu pouze výměnou za určité výhody od svého operátora a pouze minimum lidí (3%) je ochotno přijímat reklamu bez jakýchkoliv podmínek. Druhá část výzkumu mapuje postoj české veřejnosti k mobilnímu televiznímu vysílání a z uvedených odpovědí je patrné, že většina veřejnosti (62%) by zatím mobilní televizi příliš nevyužila. Možnost sledování on-line vysílání i stahování archivních pořadů by podle výzkumu ocenila zhruba jedna pětina lidí.

- - Ondřej Pilát