Rise of Nations: Rise of Legends

18. 9. 2005

Sdílet

Pokračování vynikající realtimové strategie Rise of Nations se blíží. Připravte se na konflikt technologie a magie v originálním prostředí, jež uspokojí singleplayerové i multiplayerové stratégy.

Na letošní výstavě E3 v Los Angeles nadšení vývojáři předváděli spoustu lákavých strategií, které jsme si nemohli nechat ujít, ale u Big Huge Games jsme se nakonec zdrželi podstatně déle – mají totiž pod palcem pokračování vynikajícího Rise of Nations, jež vypadá velice nadějně.



Chystaná novinka, která by se pod dohledem Microsoft Games měla objevit až v první polovině příštího roku, nese název Rise of Nations: Rise of Legends a vývojáři na ní pracují již od vydání původního Rise of Nations. Zatímco v něm i v následujícím datadisku Throne and Patriots se inspirovali historií lidstva, tentokrát vstoupili do neprobádaných vod. Dlouho přemýšleli o nové strategii z fantasy prostředí, jež by na rozdíl od většiny her neparazitovala na starém známém světě lidí, elfů, orků a dalších klasických fantasy postav. V potu tváře nakonec vdechli život virtuálnímu klenotu, který si rozhodně zaslouží pozornost.



Důraz na příběh

Po nainstalování Rise of Legends se stanete svědky konfliktu technologie a magie. Zapomeňte na osmnáct národů z původního titulu, zde o vaši přízeň žadoní dvě magické a dvě technologické rasy. Menší výběr autoři bohatě vynahradí jejich unikátností a vlastními jednotkami, budovami, výzkumnými větvemi a dalšími specialitami. Jednou z nabízených frakcí je například technologická rasa Vinci, k níž se řadí i vynálezce Giacomo – hlavní postava propracovaného příběhu. Ve hře najdete sice jen jednu rozsáhlou singleplayerovou kampaň, na její výpravnosti si ovšem vývojáři dávají obzvláště záležet. Giacomo se po smrti svého bratra, jenž byl sprovozen ze světa živých úkladnými vrahy, stává vůdcem města Miana a musí čelit spoustě proradných nepřátel.

Příběh singleplayerové kampaně postupně představí všechny čtyři frakce. Mezi jednotlivými misemi plynule přecházíte podobně jako v The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth, podle toho, jaké si vyberete místo dalšího útoku. Nevyhnete se mnoha klíčovým bitvám, jež přímo souvisí s nalinkovaným vývojem událostí. Pokud vás singleplayerová kampaň omrzí a nemáte přístup k internetu ani žádné lokální síti, jistě si zvednete náladu v lákavých skirmishových potyčkách. Autoři se nechávají slyšet, že svoji novinku přizpůsobí i hráčům, kteří nemají čas na sáhodlouhé boje, skvěle se prý pobavíte i během krátké přestávky na jedno voňavé kafíčko, což si zatím neumíme dost dobře představit.



Stratégův ráj

Autoři samozřejmě těží z úspěchu Rise of Nations a nabízejí podobný osvědčený herní systém. Základem jest hlavní mapa světa, oplývající líbivými detaily a lahodící hladovému oku grafickými orgiemi zmlsaného hráče. První fáze probíhá v tahovém módu a budete v ní komandovat vlastní armády a vybírat další místa k útoku. Jakmile pak dojde k nějakému konfliktu, hra se automaticky přesune do vybrané oblasti a na řadu přijde realtimová část, jež se však od klasických RTS dosti odlišuje. První zajímavostí je například skvělá stavba měst. Zatímco ve většině strategií vedle sebe neustále sázíte nové a nové budovy, zde města spojujete z jednotlivých čtvrtí. Každá oblast vám následně přinese mimo jiné i různé bonusy a upgrady pro město i trénované či vyráběné jednotky. Nejprve založíte městské centrum a na něj napojujete vojenské, cechovní, obchodní či palácové čtvrti. Třeba taková cechovní oblast vám umožní uskladnit větší množství zdrojů a obyvatelé vojenské čtvrti se zase postarají o výcvik potřebných militantních sil a zvýšení obrany či celkového možného počtu jednotek.

Dalším zpestřením hry je uplatnění „dominancí“. Během misí se nepříteli můžete dostat na kobylku vyniknutím ve čtyřech základních oblastech – capture, tactical, resources, tech tracks. Pokud se například zmocníte většího množství neutrálních lokací, můžete získat drahocenné spojence. Za ničení nepřátelských budov a jednotek obdržíte „nájezdní body“, a pokud jich získáte více, využijete super silnou speciální schopnost, jež je u každé frakce jiná. Umožní například stavbu povrchového dolu, který zajistí masivní přísun zdrojů, jejichž počet je v případě Rise of Legends redukován. Starosti vám zaručí získávání zlata a těžba tajemného prvku timonium – zatímco pravidelný přísun zlata plyne z vašich měst a obchodních karavan, těžbu timonia si musíte obstarat sami. A protože nalezišť je žalostně málo, budete o ně svádět kruté boje s nepřítelem.

Výzkum je také úzce spjat se stavbou městských okresů. Každá z frakcí má k dispozici dvě unikátní výzkumné větve, a čím složitější vynález je, tím více určitých okresů se jím musí zabývat. Pokud tedy chcete jít s dobou, připravte se na nákladné budování spousty oblastí. Mnohé výzkumy však vedou k úžasným specialitám či bonusům a navíc tvoří další dominanci, a tak byste tuto část hry neměli zanedbávat.



Úžasné na pohled

Detaily ohledně dvou frakcí si autoři stále nechávají pro sebe a na květnové E3 představili pouze technologickou Vinci a magickou Alim. První se opírá o slavného renesančního vynálezce Leonarda da Vinciho a jeho smělé návrhy (autory dovedené k dokonalosti) hru ochucují pořádnou dávkou steampunku. Ve hře se tak setkáte s různými létajícími stroji, mechanickými roboty a dalšími technologickými specialitkami. Pokud se rozhodnete pro magický pouštní národ Alim, užijete si spoustu nadpřirozených bytostí, jako jsou džinové, draci či obrovští škorpioni. Na každé straně se najdou i super silní hrdinové a speciální jednotky, které dokáží srovnat se zemí i celá města.

Prostředí Rise of Legends je kompletně 3D a běží na zbrusu novém enginu, podpořeném fyzikálním enginem Novadex. Jak můžete vidět na okolních screenshotech, grafická stránka hry je jedním slovem úžasná. Když k tomu připočtete spoustu speciálních efektů při kouzlení, reálnou fyziku, realistický terén s možností poškození a spoustu dalších detailů, budete příjemně překvapeni. A to jste hru ještě neviděli v pohybu! Dlouho budeme vzpomínat na chvíli, kdy naši obrovští draci zaútočili na špínou a čmoudem prolezlé město frakce Vinci a z vysokých věží, vybuchujících a řítících se k zemi, v panice vyskakovaly k smrti vyděšené postavičky nepřátelských jednotek.

Není tedy divu, že nám chystané pokračování slavné strategie Rise of Nations učarovalo a již se ho nemůžeme dočkat. Pokud autoři nevyseknou nějakou zásadní chybu a celá hra bude tak zábavná jako zmiňovaná ukázka na E3, budou mít tvůrci konkurenčních strategií o starost víc a vývojáři z Big Huge Games se opět zapíšou do srdcí malých i velkých stratégů.

Autor článku