Rockstar: Život nanečisto

1. 12. 2009

Sdílet

Občanské sdružení Múzy dětem ve spolupráci s Československou obchodní bankou a Poštovní spořitelnou připravuje hudební počítačovou hru „Rockstar: Život nanečisto“.

Její idea vychází z  projektu Život nanečisto, s nímž sdílí záměr připravit klienty dětských domovů na obtížné situace, které je čekají po opuštění bran ústavu. Na rozdíl od něj však není určena jen pro děti z domovů, nýbrž i pro všechny jejich vrstevníky, potažmo nejširší hráčskou veřejnost. Uvažuje se též o lokalizaci a distribuci v zahraničí. Nač se tedy můžeme těšit?

hudební hra

Vývojový tým čelil nesnadnému úkolu harmonicky spojit ušlechtilé poslání s atraktivitou, neboť i výchovná hra musí být především zábavná, nikoli však na úkor sdělení. Výsledný projekt, který vzešel ze zkušeností z terénní aplikace zážitkové pedagogiky v zařízeních náhradní výchovy, je v mnoha ohledech jedinečný, obzvláště v tuzemských poměrech. Atraktivitu zajišťuje hudební složka hry, inspirovaná fenomenálně úspěšnými hudebními hrami ze zahraničí a nenuceně propojená s dějem a prvky managementu. Cesta kytaristy a zpěváka z parku na obří stadiony tedy nevede jen po koncertních pódiích - kromě tvrdé dřiny na svých muzikantských schopnostech musí hrdina poskládat kapelu, zajistit zkušebnu, odolávat pokušením a nepoctivcům, hospodařit s penězi a časem, udržovat osobní vztahy a věřte nevěřte, dokonce i chodit do práce. Setkává se přitom s nejrůznějšími situacemi a postavami, s pravými i falešnými kamarády, spolehlivými i nespolehlivými muzikanty, k nimž musí zaujmout správný postoj.

hudební hra


O tvorbě hry na principech projektu Život nanečisto se začalo uvažovat již v květnu 2007. Původně se mělo jednat o jednoduchou flashovou hru, v níž by se hráč zabýval především školou, prací a bydlením. hudební hraVývoj hry v dnešní podobě ovšem začal až v únoru 2008, kdy byla původní představa o hře posouzena skupinou herních vývojářů, kteří vyjádřili pochybnosti o její atraktivitě. Jeden z nich, Tomáš Zvelebil, známý ze svého působení v pořadu GamePage, se pak ujal role designéra a scénáristy a začal od základů připravovat novou koncepci. Z četných porad s psychology, zevrubných rozborů podobných projektů a analýz nákladů na různá řešení vznikl nový plán – vytvořit hudební hru ve stylizované 3D grafice, tedy podstatně ambicióznější projekt s řádově vyšším rozpočtem. Během léta 2008 získal design dostatečně jasné kontury, aby mohla být v září zahájena produkční fáze.

Od té doby se tempo vývoje neustále zvyšuje a produkční tým na sebe nabaluje nové lidi; v těchto dnech jich na hře pracuje devět. Na světě je větší část designu, scénáře, grafických konceptů a modelů postav včetně textur. Tvorba lokací je v plném proudu, rozebíhají se animace. Připravuje se práce na hudbě a ozvučení včetně dabingu. Múzy dětem hodlají hru dokončit během první poloviny roku 2010.

bitcoin_skoleni


Zdroj: TZ