Na otázku, proč se největší čínský producent počítačů rozhodl vytvořit nová pracovní místa (přesně jich má být 115) na americkém trhu, když dva tamní technologičtí giganti Apple a Hewlett-Packard soustředí prakticky celou svoji výrobu na asijský kontinent, rozhodně neexistuje jednoduchá odpověď.
Zcela jistě jde o něco více než jen o růstové příležitosti, jak v oficiálním prohlášení tvrdí generální ředitel Lenovo Jüan-čching Jang. „Chceme si v USA vytvořit výrobní základnu, protože věříme v dlouhodobou sílu amerického trhu a naše vlastní růstové příležitosti,“ říká Jang doslova.
Tento krok navíc přichází v době, kdy Obamova administrativa stupňuje svou rétoriku vůči čínským investicím v USA, ačkoliv představitelé Severní Karolíny, kde nový závod vznikne, příchod výrobce vítají. Pokud tedy nejde jen o marketingový pokus, vyvolává celá věc otázku, proč se tak rozhodlo právě Lenovo a nikoliv jeden z dvojice Apple - HP.
Lenovo se chce ve svých amerických továrnách zaměřit především na výrobu novějších a, jak samo říká, nejinovativnějších produktů. Z tamních linek se tak na pulty obchodů dostanou například nedávno ohlášená zařízení ThinkCentre M92p Tiny a ThinkPad Tablet 2 s operačním systémem Windows 8 a společnost počítá také s produkcí pracovních stanic a serverů. Výrobu chce Lenovo spustit již počátkem příštího roku.