Ilegální placené farmaření zlata a levelování se netýká pouze World of Warcraft, s různými nabídkami se setkávají také hráči ostatních MMORPG, jako např. Age of Conan nebo The Lord of the Rings Online. Nikdo se však tímto problémem nijak výrazně nezabývá a farmáři tak neustále rozšiřují svoji činnost. Podle výzkumu univerzity v Manchesteru, vedeného profesorem Richardem Heeksem, si farmařením vydělává zhruba 400 tisíc lidí, z čehož 80?% žije v Číně, a průměrný měsíční plat činí 145 dolarů. Trh s on-line farmařením tak dosahuje přibližné hodnoty 500 milionů dolarů, což je na nijak výrazně nesledovanou ilegální činnost poměrně slušná cifra. S ohledem na nelegálnost celého podniku však přesná čísla nelze stoprocentně určit a hodnota tak údajně může být mnohem vyšší.
Čím nás hodlá nadchnout Need for Speed: Undercover
Asi tím největším lákadlem chystaného pokračování oblíbené závodní série Need for Speed je fakt, že hra má daleko více připomínat béčkovou podívanou s nervy drásajícími automobilovými honičkami než „jen“ bezduchou hru. Zajistit by to mělo hned několik faktorů. V první řadě to je příběh, v němž v kůži pouličního závodníka vyhráváte jeden závod za druhým, a přitom se snažíte zevnitř rozebrat obrovskou nezákonnou organizaci. Za druhé je to vytoužený návrat policie, která je teď navíc ještě dotěrnější, než tomu bylo v minulých dílech. Za třetí je to obří město s osmdesáti mílemi silnic, na kterých si můžete dělat, co se vám zachce, a z nichž velkou část tvoří obří dálniční systém, na němž se budou odehrávat ty nejadrenalinovější honičky. A na konec je to grafický engine, schopný vykreslovat opravdu nádherné scenérie, podpořený zcela novou technologií zvanou Heroic Driving Engine, díky níž i v těch největších rychlostech dokážete se svým autem vykouzlit dech beroucí kaskadérské kousky. Kromě těch lákadel autoři slibují reálnou deformaci okolního světa a reálný jízdní model, ovšem naše zkušenosti nám říkají, že cokoliv označené slovem „reálné“ buď v této sérii nefunguje, nebo kazí dojem z hraní. O tom, jak si hra vede, se můžete přesvědčit v různých trailerech na našem webu www.gamestar.cz. Na vlastní kůži hru vyzkoušíme 21. listopadu tohoto roku.
DualShock 3
Návrat starých dobrých vibrací.
Společnost Sony se nedávno pochlubila novým ovladačem pro herní konzolu PlayStation 3, který jsme si nemohli nechat ujít. Vždyť právě Dual Shock 3 opět přináší vibrace, na které si hráči zvykli již za zlatých časů prvního PlayStationu a původního DualShocku. Ani „péesdvojka“ nezůstala se svým gamepadem pozadu a ošizeni byli až noví majitelé next-gen mašinky PlayStation 3, jež se s vibracemi k velké nevoli hráčů rozloučila a vyměnila je za originální ovládání pomocí pohybového senzoru gamepadu Sixaxis. Čas však pokročil a na pultech herních obchodů se nyní rozvaluje DualShock 3, kombinující pohybové funkce i vibrační nakládačku.
Nejnovější DualShock se od Sixaxisu na první pohled nijak neliší, jelikož rozměry, design, rozložení tlačítek a analogových páček je naprosto totožné. Rozdíl pocítíte až ve chvíli, kdy si ovladač osaháte a zjistíte, že DualShock 3 je o něco těžší. Na vyšší hmotnost (191?g, oproti 135?g v případě Sixaxisu) si každopádně velmi rychle zvyknete a při hraní vás nijak neomezí. Co se samotných vibrací týče, žádné rozdíly jsme v porovnání s předchozím DualShockem nepociťovali. Sony hráčům servíruje jemné brnění i pořádné pecky, ale vše je především v rukou samotných vývojářů, kteří si sami určují, v jaké podobě vibrace do her implementují.
DualShock 3 jsme otestovali v závodních hrách Burnout Paradise, MotorStorm nebo v first person akci Condemned 2 a vibrace ve všech třech případech přispěly ke značnému umocnění zážitku. Je však třeba zdůraznit, že tento příjemný bonus není pro každého a jsou i hráči, které vibrující gamepad ruší. Proto oceňujeme snahu všech vývojářů, kteří kromě libovolné aktivace či deaktivace nabízí ve hrách rovněž několik stupňů síly vibrací. Pohybové funkce zůstávají zachovány a nijak se neliší od Sixaxisu. Záleží tedy jen na vás, zda si vystačíte bez vibrací, nebo si herní zážitek trochu vylepšíte. Pokud se vám po nich stýská, s novým DualShockem rozhodně neprohloupíte. Petr Prošek 8 0527/vali ?
Cities XL – budovatelská strategie z nového světa
Nové Cities XL se vrací ke kořenům budovatelského žánru. Zapomeňte na skupinové stavění budov, které mnohým vadilo na SimCity Societies. Tady budete stavět pěkně budovu po budově, díky čemuž si můžete vykouzlit město svých snů, což ocení i jiní hráči. Cities XL si totiž úplně v pohodě můžete zahrát v singleplayeru, jak by se dalo očekávat, ovšem spousta z vás určitě vyzkouší i multiplayerovou část. V ní se totiž všichni hráči po celém světě vměstnají na jednu obrovskou planetu, kde můžou svá města stavět vedle svých sousedů. Že tím vznikají brilantní možnosti k zlotřilostem, to snad ani nemusíme říkat. Ovšem aby toho nebylo málo, tvůrci v tomto směru zacházejí ještě dále a dovolí vám navštěvovat města jiných hráčů, a to díky vašim vytvořeným postavám. V každém městě se proto budou nacházet místa, kde se mohou jednotliví hráči sejít a chatovat mezi sebou. Vedle klasické hratelnosti a velmi slibného sociálního aspektu vás hra naláká i na opravdu krásnou grafiku. Herní plocha vypadá jako skutečná a budovy na ní jsou opravdu nádherné. Autoři plánují i vydávání balíčků rozšiřujících herní možnosti, takže nemusíte házet flintu do žita hned, jakmile něco ve hře nenajdete.
Nový Doom se ponese v duchu velkého návratu
John Carmack na QuakeConu řekl, že ví o chybách, kterých se dopustili v třetím Doomu. Přemíra tmy společně s konceptem „strašáků za dveřmi“ se neosvědčila, a proto se ani jednoho už v dalším Doomu nedočkáme. Tento díl by měl nést číslovku čtyři, nicméně minulá a budoucí hra si budou tak málo podobné, že se nedá mluvit o pokračování. Bez „strašících“ elementů zbude jen syrová a brutální hratelnost, přesně jako tomu bylo v případě Doomu 2. Prakticky půjde o triumf těžkých zbraní nad hordami pekelných démonů, a to vše bude zahaleno ratingem M, takže se nemusíme bát ani aerosolové krve, ani toho, že se jí nedočkáme. Vedle dobrého pocitu z řezničení nepřátel má hra nabídnout i lepší pocit ze samotného postupu úrovněmi.