Rozsáhlý výpadek internetu, který v úterý zasáhl řadu předních webů, byl prý důsledkem softwarové chyby. Cloudová společnost Fastly uvedla, že ji spustil jeden z jejích klientů, když měnil nastavení své služby.
Výpadek vyvolal diskuzi, nakolik je vhodné, aby rozsáhlou infrastrukturu, na níž stojí podstatná část internetu, spravovalo jen pár firem. Společnost Fastly se za vzniklé problémy omluvila a připustila, že chybu měla předvídat. Výpadek trval téměř hodinu a postihl mimo jiné Amazon, Reddit či zpravodajské weby The Guardianu či New York Times.
„Šlo o vážný a rozsáhlý problém a upřímně se omlouváme za to, jaký dopad měl na naše klienty a všechny, kdo na ně spoléhají,“ uvedl jeden z vysoce postavených manažerů Fastly Nick Rockwell.
Společnost spravuje strategicky umístěné servery po celém světě, s jejichž pomocí pomáhá svým klientům udržovat a editovat obsah v blízkosti jejich koncových zákazníků.
Jeden z klientů, který si však chtěl zcela legitimním způsobem změnit nastavení své služby, však tímto jednáním vyvolal chybu v květnové aktualizaci softwaru, která dle Rockwella způsobila problémy až na 85 % sítě, kterou Fastly spravuje.
„Do devětačtyřiceti minut pětadevadesát procent sítě fungovalo zase normálně,“ uvedl a přislíbil nápravu, aby se v budoucnu podobná situace neopakovala.