Rozvoj IT služeb Konica Minolta směřuje k využívání umělé inteligence

3. 6. 2017

Sdílet

 Autor: Fotolia © Creative-Touch
Konica Minolta vidí svou budoucnost v rozvoji inovativních služeb a technologií souvisejících s automatizací činností ve firmách. Vyvíjí proto například aplikace umělé inteligence (AI), které pomohou se správu a využitím tzv. nestrukturovaných dat. Ta představují až 85 % firemních informací a dosud je nelze efektivně zpracovávat žádnými tradičními informačními systémy či jinými nástroji. Společnost se rovněž zaměřuje na rozvoj 3D tisku, rozšířené reality nebo chytrých brýlí. Na vývoji všech inovativních produktů se významně podílejí čeští experti v brněnských technologických centrech Konica Minolta.

V rámci divize IT služeb nabízí nyní Konica Minolta zákazníkům CRM a ERP systémy, softwarové nástroje k digitalizaci a vytěžování dat nebo systémy pro správu firemních procesů a řízení dokumentů.

„Všechny tyto produkty ale dokážou zpracovávat pouze informace z přesně strukturovaných firemních dokumentů a informačních systémů, například údaj adresy z faktury. My však chceme zákazníkům pomoci také s informacemi, které jsou obsaženy v e-mailových zprávách, v dokumentech, s obrazovými daty, multimediálním obsahem nebo s údaji v jiných systémech jako například firemní chatovací nástroje,“ řekl Matěj Dusík, R&D Strategy and Technology Manager Konica Minolta Business Solutions Czech, a dodal: „Tato tzv. nestrukturovaná data představují až 85 % všech firemních informací.  Jejich zpracování tedy povede k výrazné automatizaci administrativních činností, zlepšení péče o zákazníka a snižování provozních nákladů.“

Aplikace AI pomohou zákazníkům v kancelářském prostředí konkrétně s rychlým vyhledáváním či sdílením informací nebo s kategorizováním obsahu.

„Tyto funkce budou k dispozici v rámci nového systému s názvem Cognitive Hub. Ten bude rozumět nestrukturovaným datům, které dnes musejí pracovníci běžně zpracovávat a interpretovat ručně. V konečném důsledku tak budou uživatelé schopni například efektivně plánovat schůzky, vyhledávat a rozpoznávat relevantní informace, řídit týmové projekty nebo určovat priority svých činností,“ vysvětlil Dusík.

Na vývoji inovativních systémů spolupracuje Konica Minolta se společnostmi, jako jsou Microsoft či Hewlett Packard Enterprise. Jen v Evropě má také více než 300 partnerů z řad SMB firem a start-upů.

„Zájem o aplikace umělé inteligence v České republice je srovnatelný s globálním trhem. Oslovit chceme především úspěšné střední podniky, které již dnes počítají ve svých strategických výhledech s využitím AI a s jejím zařazením do svých procesů. Vycházet přitom budeme z našich bohatých zkušeností se zaváděním podnikových systému či nástrojů pro řízení firemních procesů,“ informoval Dusík.

Základem pro implementaci služeb AI je digitální platforma Konica Minolta s názvem Workplace Hub (WPH), která byla představena letos v březnu na mezinárodním veletrhu CeBIT.

„Majoritní podíl na vývoji softwaru WPH v rámci celé skupiny Konica Minolta mělo brněnské vývojové centrum. Náš další cíl je postupné přizpůsobení této platformy jednotlivým oborům. Jako první se v tomto ohledu chceme zaměřit na využití WPH ve zdravotnictví a výrobních podnicích,“ upřesnil Dusík.

ICTS24

Kromě oblasti AI pracuje nyní Konica Minolta na jedenácti dalších projektech. „V různých fázích vývoje a realizace je například technologie 3D tisku pro školy, senzorické snímání starších výrobních strojů pro prediktivní údržbu nebo technologie chytrých brýlí určená pro obor průmyslové výroby a údržby,“ uvedl Dusík.

Mezi již zrealizované zakázky nových technologií vzešlých z brněnských center patří například implementace ideové platformy pro sdílení informací v rámci řízení inovačních projektů nebo dodání aplikací pro tvorbu a vizualizaci rozšířené reality jako součást řešení produkčního tisku Konica Minolta.