Rychlejší bezdrátové sítě? Facebook už má plán, jak toho dosáhnout

23. 2. 2016

Sdílet

 Autor: Fotolia © peshkova
Facebook dlouhodobě razí strategii, že by se k sociální síti měl připojit každý, kdo o to stojí. Krokem k tomuto cíli má být plán, jak výkon bezdrátových sítí vyšponovat na maximum. Jak toho chce dosáhnout?

V uplynulých dnech facebook odtajnil plány projektu Telecom Infra Project (TIP), který má urychlit vývoj hardwaru pro telekomunikační sítě.

Po vzoru dřívějšího Open Compute Projectu, zaměřeného na datová centra, se Facebook spojil s Intelem, Nokií a několika telekomunikačními společnostmi, včetně například německé Deutsche Telekom, aby navázaly spolupráci a podělily se o technologické poznatky ze světa opensourcového softwaru i hardwaru.

Na nových zařízeních pak Facebook, Intel a Nokia chtějí pracovat společně. „Každým dnem je čím dál tím víc lidí on-line a sdílet videa či virtuální realitu se stává snadnější,“ poznamenal na svém blogu Jay Parikh, šéf Facebooku pro technické obory a infrastrukturu. „Vývoj tradiční telekomunikační infrastruktury ale nepostupuje dost rychle, aby tyto výzvy pokryl. Jsme si vědomi, že neexistuje jediné řešení, a že to je problém, který nedokáže vyřešit pouze jediná firma.“

Znamená to tedy, že se Facebook vrhá do světa vývoje bezdrátových technologií, hardwaru a softwaru? S největší pravděpodobností ano. Může se zdát, že jde o překvapivý krok, podle Dana Oldse, analytika společnosti The Gabriel Consulting Group, však dává smysl.

„Facebook i Google si uvědomují, že čím víc obsahu lidé na síti vyhledávají a spotřebovávají, tím víc lidí bude využívat jejich služby,“ analyzuje Olds, „takže jestliže se Facebook domnívá, že bezdrátová technologie se nevyvíjí dostatečně rychle, má pro něj smysl, aby se do jejich vývoje víc zapojil.“

A dává to smysl zvlášť poté, co Facebook před nějakými pěti lety rozjel Open Compute Project za účelem budování lepších datových center. Společné mají to, že v důsledku povedou k růstu hlavního byznysu Facebooku.

Pokrok v oblasti bezdrátových technologií by měl Facebooku prospět i v oblasti virtuální reality. „V tomto směru patří k průkopníkům, přičemž virtuální realita si žádá spoustu prostoru. A čím víc ho zákazníci budou mít, tím lepší virtuální zážitek si odnesou. A jestliže se Facebook stane prvním poskytovatelem, který lidem dokáže zprostředkovat ultrarealistický zážitek, bude mu patřit svět,“ říká Olds.

ICTS24

Nakonec, ne nadarmo šéf Facebooku Mark Zuckerberg na víkendovém veletrhu Mobile World Congress hovořil o virtuální realitě jako o „příští platformě“. Podle něj už překročila videoherní sféru a začíná pronikat do oblastí, kde se mohou scházet přátelé, kde rodiče mohou zaznamenávat první krůčky svých ratolestí a kde eventuelně někdy v budoucnosti mohou probíhat i obchodní jednání.

„Těžko říct, jestli nové aktivity mohou Facebooku uškodit. Snad jen trochu finančně, pokud se nezadaří,“ uzavírá Olds.