V loňském roce vše nasvědčovalo tomu, že příliv her pro Android pomůže nezávislým herním konzolám typu Ouya, Shield či Gamestick v konkurenčním boji s tradičními platformami, jako jsou Xbox nebo PlayStation. Nyní se však zdá, že šlo o špatnou úvahu. Hlavní představitel nezávislé scény totiž zažívá strmý pád.
Ouya se do širšího povědomí dostala v roce 2012, kdy se jejím autorům podařilo shromáždit dostatek peněz na výrobu díky službě Kickstarter. Celkem získali přes 8,5 milionu dolarů.
Podařilo se jim to i proto, že generální ředitelka společnosti Ouya Julie Uhrmanová přinesla přesvědčivou vizi herního systému, který měl přenést výhody tradičních uzavřených konzol na otevřenou platformu Android. Nemluvě o pořizovací ceně 99 dolarů.
V ideálním případě se měla Ouya dostat k tolika lidem, že by se stala lepší volbou pro vývojáře mobilních her než telefony a tablety. Ti by navíc ocenili i lepší výpočetní výkon a prostředí, ve kterém jsou lidé ochotnější zaplatit za dobrý herní produkt. Hráči by na oplátku mohli vybírat z široké řady exkluzivních herních titulů.
Tento scénář se bohužel nenaplnil. Ouya přišla se zpožděním, nespolehlivým hardwarem a plán na financování her narušily časté podvody. Stejně tak nikdy nedošlo k realizaci většiny slibovaných titulů a jediná exkluzivní hra, která za něco stála, Towerfall, nakonec vůbec není exkluzivní.
O moc lépe na tom není ani další nezávislá platforma – Gamestick, které se rovněž dostalo velmi špatného přijetí. O prodejních výsledích konzoly Shield pak Nvidia raději vůbec nemluví.
Aby celý projekt neskončil naprostým propadákem, mění nyní Ouya své zaměření a stává se softwarovou platformou. Společnost sází na software pro chytré televize a set-top boxy. Julie Uhrmanová sice ve svém prohlášení ujišťuje, že původní myšlenka stále platí. Hlavní předností konzoly prý nikdy nebyl fyzický hardware. Co je však Ouya bez hardwaru? O konzolu už určitě nepůjde – spíše jen o jakousi podmnožinu operačního systému Android, která toho s původní vizí nebude mít mnoho společného.