Společnost Salesforce usiluje o akvizici Slacku. Dle kuloárních informací jsou už jednání mezi oběma subjekty v „pokročilé fázi“ a odborníci se shodují, že by se jednalo o oboustranně prospěšný obchod. Přitom v minulosti se už o Slack zajímali i ti největší hráči na trhu, včetně Microsoftu, Googlu nebo Amazonu.
Ani jeden neuspěl. Kolaborativní platforma měla dle loňských statistik více než 10 milionů aktivních uživatelů denně, přičemž oblibu si postupně získávala i v rámci velkých firem. Ačkoliv je zároveň fakt, že konkurovat gigantům jako je Microsoft a jeho Teams se jí příliš nedaří. První reakce spekulovaný obchod hodnotí jako přínosný pro Slack a hodnota akcií firmy se už v reakci na zvěsti zvýšila o 38 %. (Hodnota firmy je odhadována na 20 miliard dolarů.)
Optikou zaměřenou na Salesforce, coby firmu specializovanou na B2C software, se může její zájem zdát na první pohled zvláštní. A to i navzdory čtyři roky staré akvizici kolaborativní sady Quip či vnitropodnikové sociální sítě Chatter. Prorazit na nové trhy se s nimi totiž Salesforce nepodařilo. Akvizice Slacku by však společnosti poskytla prakticky okamžitý přístup a možnost rozšířit svůj záběr k nástrojům zaměřeným na propojení zákazníků a zaměstnanců. Nejde sice o nijak nový koncept, dle odborníků však propojení zákaznické péče s interní vnitropodnikovou komunikací stále nabízí dostatek nových příležitostí ke zlepšování.
Tím spíš, přihlédneme-li k tomu, že Slack letos představil ještě otevřenější kolaborativní nástroj Slack Connect, umožňující firmám interagovat s externími subjekty, včetně obchodních partnerů a klientů. Potenciál Slack Connect a představa vytvoření B2B komunikační sítě tak jde ruku v ruce s vizemi Salesforce.
Pro obě firmy by jejich vzájemné propojení zároveň znamenalo posílení pozice vůči konkurenci, zejména proti Teams od Microsoftu. Teams mají v současnosti kolem 115 milionů denně aktivních uživatelů a těží z toho, že jsou součástí balíku Microsoft 365. Slack navíc navzdory prvotním úspěchům posledního půl druhého roku přece jen maličko zaostává a ze změn pracovních návyků zapříčiněných koronavirovou pandemií nedokázal vytěžit tolik jako ostatní.
Se Salesforce za zády by tak nejen firma, ale i její klienti a uživatelé získali zpět část ztraceného sebevědomí. A o tom, že by ze vzájemného propojení měli prospěch i sami uživatelé, není pochyb.
„Zákonitě by vedlo k mnohem hlubší integraci napříč celou šíří produktového portfolia Salesforce. Je tu ale spousta uživatelů Slacku, kteří jsou zároveň už uživateli Salesforce, a kteří by z takových těsnějších vazeb jen těžili,“ hodnotí Angela Ashendenová, analytička společnosti CCS Insights.