Smartphone Samsung Galaxy S4 byl pro jeho výrobce ohromným úspěchem, na který chtěla korejská společnost samozřejmě navázat. Proto vyrobila ještě asi o 20 procent více zařízení S5. Nakonec však prodala asi o 40 procent méně těchto smartphonů, než očekávala.
Chybná predikce prodejů byla podle deníku Wall Street Journal založena na číslech z průzkumu partnerů Samsungu z řad operátorů. Výrobce operátory požádal, aby se pokusili předpovědět poptávku po telefonu, nicméně problém tkvěl v tom, že operátoři za jakákoliv neprodaná zařízení nebyli zodpovědní. Takže spíše než aby čelili potenciálnímu nedostatku smartphonů, raději své předpovědi nadhodnocovali.
V konečném důsledku pak Samsung prodal méně zařízení, než očekával, což vedlo k nadbytku zboží ve skladech. Následně musela společnost navýšit rozpočet marketingových oddělení, aby se uskladněných telefonů pokusila zbavit.
Čísla hovoří za vše – za první tři měsíce od dubna, kdy šel telefon na trh, se prodalo asi 12 milionů kusů modelu S5. Za stejné období po spuštění prodeje jeho předchůdce šlo přitom o 16 milionů kusů.
Zdroj: IDG News Service