Novou reklamou, která dostala název Noční sovy, chtěla firma podle svého oznámení „oslavovat individualitu a svobodu pohybu v kteroukoli hodinu.“ Jenže se jí to evidentně nepodařilo.
Třiadvacetiletá Ashling Murphyové si sice nešla zaběhat ve dvě hodiny ráno, přesto se ji stalo osudnou, že vyrazila sama. Její vrah ji přepadl kolem čtvrté hodiny 12. ledna na břehu Canal Grande u města Tullamore ve středním Irsku. Policie o pár dnů později zatkla Slováka Josefa Pušku, kterého z vraždy podezřívá. Soud by měl rozhodnout o jeho vině až příští rok. Více o případu Ashling Murphyové najdete například na Wikipedii.
Ale zpět k reklamě společnosti Samsung. Firma v ní mladou ženu nechá pobíhat ulicemi města a samozřejmě dává důraz na hodiny Samsung Galaxy Watch 4. Žena zároveň využívá sluchátka Galaxy Buds.
Jenže i kvůli tomu si firma vysloužila ostrou kritiku, jak upozornil třeba magazín The Verge nebo zpravodajský portál BBC.
Na reklamu se můžete podívat třeba zde:
The Verge se zaměřil na to, že funkce nouzového SOS na hodinkách Galaxy Watch 4 jsou příliš komplikované, je nutné je složitě nastavovat a mají omezení.
Web BBC zase upozorňuje na jiný aspekt, který souvisí právě s vraždou Ashling Murphyové. Například podle Esther Newmanové, redaktorky časopisu a podcastu Women's Running, kterou citovala BBC, reklama „nereprezentuje pravdu“. „Ženy v té době neběhají, protože se toho příliš bojíme. Neznám žádnou ženu, která by běhala ve dvě hodiny ráno. Rozhodně ne ve městě,“ řekla pro Radio 1 Newsbeat.
„Nošení sluchátek je sporný bod. Většina běžkyň, které znám, sluchátka nenosí, a to během dne, protože se obávají o svou bezpečnost,“ dodala.
Portál upozornil i na fakt, že podle nedávných údajů britského Národního statistického úřadu se polovina žen někdy necítila bezpečně, když šla sama potmě. Jiný průzkum z roku 2019, který provedl magazín Runners World, ukázal, že více než osmdesát procent žen bylo při běhání obtěžováno.
Společnost Samsung uvedla pro Radio 1 Newsbeat, že nikdy nebylo jejím záměrem „být necitlivý k probíhajícím rozhovorům o bezpečnosti žen“.
„Omlouváme se za to, jak reklama mohla být přijato,“ dodala.