Akvizice Sybase za 5,8 miliardy dolarů byla SAPem oznámena minulý týden ve středu. Po dokončení transakce plánuje SAP vytvořit ze Sybase samostatnou jednotku operující pod vlastní značkou, podobně jako se tomu stalo po akvizice Business Objects v roce 2008. Obdobně jako v tomto případě chtějí také zákazníci co nejdříve slyšet o plánech na nejbližší budoucnost a podobu nových produktů, vzniklých ze spojení, říká Paul Hamerman, analytik společnosti Forrester Research.
V prohlášení z minulého týdne stojí, že SAP bude podporovat produkty Sybase a také pracovat na jejich zlepšování, ale brzy by měly být k dispozici bližší detaily, říká Hamerman. Podle něj v případě koupě Business Objects SAP velmi rychle a dobře připravil road mapu pro budoucí produkty a lze proto očekávat, že i v případě Sybase udělá něco podobného.
SAP koupil Sybase zejména pro její mobilní a databázové platformy a také pro vývojářský nástroj PowerBuilder, který je v současnosti podle dalšího analytika Forrester Research, Jeffreyho Hammonda, velmi výdělečný a lze očekávat v pokračování stávající strategie pro tento produkt. Brad Wery, tvůrce webových stránek zaměřených na PowerBuilder, doufá, že SAP dovolí pokračovat Sybase v její dosavadní práci, jen se obává, že lidé si začnou dělat nejrůznější vlastní závěry o budoucnosti PowerBuilderu dříve, než budou plány pro tento nástroj oficiálně ohlášeny.
Pro SAP budou také důležité mobilní technologie SAPu, což je v současnosti jedna z nejatraktivnějších oblastí růstu na trhu a v posledních čtvrtletích došlo doslova k explozi mobilních technologií, dodává Hammond.
Méně jasná je ovšem budoucnost databází Sybase, tvrdí Curt Monash ze společnosti Monash Research. Podle něj je možné, že SAP upřednostní databáze Sybase před vlastní technologií MaxDB, kterou používá řada zákazníků k podpoře SAP aplikací. SAP také může pro svoje produkty využít technologií z databází Sybase a podpořit tak vývoj MaxDB.
Ray Wang, spolupracovník Altimeter Group, dále říká, že SAP bude podporovat produkty Sybase, ze kterých mu poplyne zisk, nicméně u některých svých produktů Sybase podle slov jednoho z jeho zákazníků nedokázal dostatečně propagovat svoje technologie a zákazníci je proto začali postupně opouštět, neboť bylo stále obtížnější nalézt pracovníky, kteří by s produkty Sybase měli zkušenosti. Cílem SAPu proto bude tento stav změnit a nejen udržovat stávající situaci, ale opět docílit růstu zájmu o produkty Sybase.