"It Never Rains in California (v Kalifornii nikdy neprší)", tvrdí jedna známá písnička, ale není to tak docela pravda. Tři kapky tam jednou za čas, takhle
v březnu, spadnou. Další kapkou, tentokrát internetovou, byl jarní veletrh Internet World, pořádaný společností Mecklermedia. A protože je veletrh putovní a střídá se v městech celého světa, nevyhnul se v dubnu ani Praze.
Hlavním důvodem, proč píšeme zvlášť o tom losangeleském, je úspěch české firmy Software 602, která se zde také představila, a dá se říci, že nepřehlédnutelně. Podepsala zde totiž smlouvu s třetím největším americkým distributorem Tech Data Corporation, který má svoji síť nejen v Americe, ale po celém světě. Mezi další
distributory patří MicroAge a Micro Central. Ostatně, o jednotlivých produktech jste si mohli přečíst recenze jak v minulém čísle PC WORLDu, tak v tom dnešním, v rubrice Komunikace.
Jak nám sdělil Přemysl Pech, regionální manager Softwaru 602 na Floridě, nejvíce si Američané pochvalují, že řešení firmy Software 602 patří mezi tzv. vše v jednom a nabízí tak kompletní sadu nástrojů jak pro Internet, tak intranet včetně e-mailové pošty. Od prosince loňského roku americká společnost Academic
Distribution nabízí produkty Softwaru 602 i školám, a v rámci toho i připojení k Internetu zdarma.
Zeptal jsem se, jestli Američany nemate název firmy, hlavně číslovka, udávající
kdysi organizaci Svazarmu. "Samozřejmě se ptají, uživatelé, kupci, zájemci, a i
díky tomu se o naši společnost začnou někdy zajímat. Ale číslovku si přesto stále pletou, takže už jsme si zvykli, že jsme občas i Software 601 nebo 603."
Pokud jde o formu reklamy, dá se rozdělit do tří kategorií: výstavy a veletrhy (např. v New Yorku, Los Angeles, Las Vegas, Praze), běžná tištěná reklama a také internetová. "Návštěvnost našich stránek po uveřejnění internetové reklamy stoupla na 200 000 hitů."
Protože však na veletrhu vystavovalo více firem, pojďme se ve zkratce podívat na jejich stánky a nabídku. Podrobně některé nové zajímavé produkty rozebereme příště.
Microsoft
Jedním z hlavních sponzorů veletrhu byla snad již tradičně nejznámější softwarová společnost na světě, která tentokrát představovala novinky z oblasti přenosu obrazu po Internetu, konkrétně koprodukční projekt WebTV Plus, umožňující přijímat přes Internet televizní vysílání nejen v jeho původní kvalitě, ale plynule, bez zadrhávání obrazu, i při nižších rychlostech. Tento nový software, uvedený v Americe na trh koncem února tohoto roku, má mít i možnosti editace obrazu, práce s ním, nahrávání apod. Digitální televize,
přenášená kabelem, má již v USA podporu dvanácti velkých televizních společností. Na otázku, jak to bude s Českou republikou, se na stánku
Microsoftu zatvářili značně rozpačitě.
Sybase
Firma Sybase se prezentovala ve stánku, připomínajícím fotbalové hřiště, kde jste si mohli vyzkoušet své střelecké umění a vyhrát jednu z cen, z nichž ta největší představovala zájezd na Mistrovství světa ve fotbale do Francie. Ostatně se není co divit, protože Sybase je společností, která zajišťuje
software pro celý šampionát. O zajištění softwarového a hardwarového zajištění
mistrovství však připravujeme do rubriky komunikace delší článek.
FileMaker Pro.
Nezapomněli jsme ani na fanoušky Applů a navštívili stánek FileMaker Pro., který
nabízel starší i novější produkty někdejšího Clarisu. Jednou z novinek má být
ClarisWorks Office, balík všeho v jednom, obsahující jak internetové nástroje pro kancelář, domov i výuku. Prodjení cena verze MacOS je 99 dolarů. Další novinkou je ClarisWorks pro děti obsahující textový editor, kreslení, grafy a hry bratru za 49 dolarů.
Real
RealAudio a RealVideo jsou asi každému uživateli Internetu známé produkty. Novinkou je RealFlash Animation, utilita umožňující na webové bázi vytvářet celovečerní animované filmy, či pouze internetové a intranetové demonstrace,
cvičební kurzy, nebo například v zahraničí populární karaoke - animovaný (většinou však hraný) film, který doprovází písničku, již si mohou účastníci karaoke sami zazpívat.
K dalším novinkám, prezentovaným na veletrhu, se ještě vrátíme v příštích číslech. A pokud jde o ten déšť, tak v Kalifornii pršelo jen jednou, v noci. Jinak zde vládlo slunečno, 28 stupňů Celsia a celé Los Angeles se připravovalo na předávání Oskarů. Na místní Broadwayi se v té době točila Smrtonosná zbraň 4 s Mel Gibsonem v hlavní roli, a ve vzduchu byl cítit Pacifik. Palmy vlály ve větru a v halách Convention Centra, kde se veletrh konal, se všichni chovali nekonvenčně a chodili v tričkách a lehkých kalhotách. A i za to jim děkuji, neb nerad nosím oblek.