„Hledali jsme vždy cesty, jak uživatelům na hlavní stránce co nejvíce ulehčit orientaci, aby hlavní stránku považovali za místo, kam mohou chodit každý den a kde dostanou všechno, co považují za užitečné,“ řekla Carolina Gaffneyová, produktová manažerka společnosti LinkedIn. „Jedná se o začátek hlubších změn, které připravujeme, aby naše stránky byly ještě tento rok dobře přizpůsobivé a funkční,“ dodala.
Ryan Roslansky, manažer odpovědný za obsah v této sociální síti, oznámil, že na LinkedIn půjde přidávat komentáře a hodnotit i sledovat trendy. „Tyto hlavní novinky sítě, spolu s existujícím a lehce nastavitelný přísunem zpráv, umožní uživatelům nejen za co nejkratší dobu vyhledat informace, které požadují, ale i najít cestu k ostatním lidem, u nichž půjde daleko důkladněji prozkoumat nejen jejich profesionální sítě, ale i další informace.
Vizuální podobě nové domovské stránky sociální sítě LinkedIn, na kterou budou uživatelé postupně přecházet v následujících týdnech, je v porovnání se starší verzí jednodušší, čistší a pro uživatele mnohem intuitivnější. Novinkou je kolonka „sdílení a aktualizace“, která je umístěna v horní části stránky. Zde budou informátoři z LinkedIn oznamovat, co v danou chvíli pro uživatele považují za nejdůležitější a co by doporučili. Mohou sem kromě jiného patřit nová témata, aktuální zprávy nebo diskuse sdílení.
Interakce mezi uživateli bude o mnoho snazší, lidé budou moci velmi intuitivně komentovat příspěvky a označovat, že se jim líbí. Ulehčuje se také posílání vzkazů – to půjde rovnou i v rámci toho, když jiný uživatel vloží nějakou novinku.
Vstupní stránka sociální sítě LinkedIn nevypadá už každopádně tolik nepřehledně, naopak dostala podle lidí, kteří si ji měli už možnost vyzkoušet, opravdu svěží nádech. Gaffneyová řekla, že právě popsané věci jsou jen malou ochutnávkou novinek sítě, kterou lidé využívají také při hledání zaměstnání. „V příštím roce mohou lidé čekat řadu dalších zlepšení,“ řekla ještě manažerka.
Samotná služba LinkedIn získala zásadní nástroje navíc – komentování, hodnocení a určování trendů ve vlastní síti. Komentování a hodnocení lze provádět pod každým článkem, jde o to, že se ukáže, kdo informaci přidal, kdo ji doporučuje a v jakých všech kategoriích se informace uplatňuje. Také je možné nechat si zobrazit seznam všech komentářů. Celkově se tato stránka velmi podobá tomu, na co jsou miliony lidí zvyklé na sociální síti Facebook. „To znamená, že lidé budou moci zobrazit speciální náhledy a lépe se orientovat v profesionální síti,“ pochlubil se Roslansky.
Určování trendů v síti zase umožní zjistit, které novinky jsou v daný den mezi uživateli nejpopulárnější. Také zde půjde využívat nejrůznější filtry a řadit články. Vše s ohledem na profesní zaměření uživatele v konkrétní skupině.