Softwarové modelování datových center nabízí APC

12. 10. 2007

Sdílet

Společnost APC představila softwarová řešení Capacity Manager a Change Manager. Ty na jedné platformě integrují tři klíčové prvky – návrh, provoz a správu datových center.

Společnost APC představila softwarová řešení Capacity Manager a Change Manager. Ty na jedné platformě integrují tři klíčové prvky – návrh, provoz a správu datových center.
Capacity Manager prostřednictvím centrální monitorovací platformy měří v reálném čase data o napájení a využití chladících jednotek v datovém centru a propočítává dopad uvažovaných navržených změn pomocí různých scénářů a modelů. Například srovnává současné možnosti datového centra s požadavky na jeho proměny, vyhledává optimální umístění pro instalaci nového nebo existujícího zařízení na základě energetických nároků a tepelného profilu zařízení a tak dále.
Change Manager zase umožňuje bez neočekávaných problémů a překvapení rychlé a přesné změny fyzické infrastruktury datového centra, včetně instalace potřebných zařízení, stěhování a vyřazení centra z provozu.
„Přesněji řečeno je to softwarový produkt, který díky scénářům typu “co kdyby“ umožňuje připravit vše potřebné, rozhodne-li se firma či společnost provést změny ve stávajícím datovém centru. Nabízí vše optimálně připravit (naplánovat), včetně instalace nového zařízení, stěhování existujícího zařízení a vyřazování vysloužilého zařízení,“ říká Norm Fjeldheim, senior viceprezident a řídící pracovník pro informační technologie předního vývojáře a dodavatele bezdrátových komunikačních produktů a služeb, společnosti Qualcomm. „Capacity Manager poskytuje dynamický pohled na zdroje datového centra a hlavně přináší přesná data, která zlepšují rozhodování managementu.
Spojuje v sobě softwarový nástroj, který sleduje umístění nových zařízení, s nástrojem pro organizaci práce, který je zárukou jejich včasné instalace. Mobilní verze Change Manageru navíc kombinuje informace z plánu datového centra s přesným skenováním čárových kódů. Díky tomu lze snadno a přesně vydávat pracovní pokyny. Možnost sledovat nová IT zařízení od okamžiku, kdy dorazí na místo, prostřednictvím virtuálního skladu je pak jen jedním z řady příkladů vysoce efektivních postupů zahrnutých do obou produktů“.