Sítě PlayStation Network a Qriocity budou nejprve dostupné pro uživatele v Severní Americe (zde by měly fungovat již během dneška), dále v Evropě, na Středním Východě, v Austrálii a v Novém Zélandu. V Japonsku a ve zbytku Asie budou služby zprovozněny údajně až později.
Jako první mají být funkční služby pro on-line hraní her, přehrávání zakoupeného videoobsahu, streamování hudby, přístup ke službám třetích stran jako Netfix a Hulu, dále služba PlayStation Home a sociální funkce jako je chat. Kompletní funkčnost sítí PlayStation Network a Qriocity by měla být obnovena koncem května.
Uživatelé po přihlášení budou dotázání na update jejich softwaru na verzi 3.61. Aktualizace je současně požádá o změnu hesla a až následně budou připojeni do svých účtů. Původní hesla byla ukradena zatím neznámými hackery 19. dubna. Sony následně přiznalo i podobný útok na síť Sony Online Entertainment, která je zaměřena na uživatele PC. Ta by měla být zprovozněna během dneška.
Hackeři útokem získali více než 100 milionů uživatelských účtů, díky čemuž jde o jeden z největších zmapovaných úniků uživatelských dat v historii. Sony strávilo uplynulé tři týdny analýzou hacku a přepracováním svých sítí, aby příště byly lépe chráněné a zabezpečené proti útokům. Vylepšeny budou technologie pro monitoring, dále penetrační testy a také testy zranitelnosti. Zvýšena má být i úroveň zabezpečení firewallů. Přidán byl i systém včasného varování, který má indikovat možný útok v jeho počáteční fázi. Škoda, že společnost Sony tyto kroky neuskutečnila dříve a že ji k tomu musel donutit až únik dat gigantických rozměrů. Útok by zpočátku maskovaný jako nákup, takže na něj systém pro ochranu sítě neupozornil. Následně ale byla exploitována známá zranitelnost v aplikačním serveru, díky čemuž útočník získal přístup k databázi.