Organizace Electronic Frontier Foundation vydala svou třetí roční zprávu nazvanou „Who has your back?“ (Kdo vám kryje záda). Cílem zprávy je informovat veřejnost o tom, jak dobře je o soukromí dat uživatelů postaráno, a současně motivovat zaostávající společnosti k většímu úsilí o lepší a transparentnější informování o jejich interakci s vládními agenturami.
Společnosti jsou hodnoceny v šesti kategoriích, v každé získávají (či nezískávají) jednu hvězdičku. Mezi disciplíny patří trvání na správném povolení před vydáním obsahu uživatelova konta, uveřejnění zpráv se seznamem agentur a úřadů, které o data požádaly, uveřejnění interních pravidel a doporučení, podle kterých reagují na vládní požadavky, ochota soudně bojovat za práva svých uživatelů v případě nelegálních požadavků a lobování v Kongresu za připojení se ke koalici Digital Due Process.
Koalice Digital Due Process vznikla v roce 2010 s cílem vychovávat veřejnost a tvůrce zákonů k potřebě aktualizovat americké zákony tak, aby lépe chránily informace jednotlivých uživatelů v internetu a lépe odrážely realitu digitálního věku. Je to pestré uskupení společností jako AT&T, Google, Apple, Microsoft, Amazon, Electronic Frontier Foundation a dalších. Samozřejmě je ironické, pokud některá z těchto jmen nalézáme mezi hříšníky, kteří se z větší části vyhýbají všemu, co lze udělat pro ochranu dat vlastních uživatelů a zákazníků.
Na samém dně žebříčku jsou neustále dvě společnosti, Verizon a MySpace, které v testu nezískaly ani jeden ze šesti možných bodů. Hned za nimi následují Apple, AT&T a Yahoo, které mají po jedné hvězdičce. Na druhém konci škály je Twitter a ISP sonic. net s perfektním výsledkem šest bodů ze šesti možných. Dropbox, Goole, LinkedIn a Spider Oak těsně následují s pěti body. Zbývající společnosti, které se dělí o střední pozice: Amazon (2); Comcast (2); Facebook (3); Foursquare (4); Microsoft (4); Tumblr (3) a WordPress (4).
Zpráva EFF tvrdě zúčtovává především se společnostmi Amazon, Facebook, Yahoo, Apple a AT&T, kteří mají trvale mizerné výsledky, přestože se tváří být aktivními členy koalice Digital Duel Process. Například zmiňuje Amazon, který „skladuje obrovské množství informací jako součást svých cloudových a prodejních služeb, ale přitom nehodlá informovat uživatele, že jejich data byla s někým sdílena, nepublikuje roční zprávy ani pravidla spolupráce s vládními agenturami.“
Google si pohoršuje v oblasti informování uživatelů, že se o jejich data s někým podělil, ale získal zvláštní ocenění za svůj aktivní boj s vládními agenturami a jejich paušálními požadavky na některé informace.