Automatické filtry pracují nejčastěji na principu analýzy textu obsaženém v elektronické zprávě, podle úrovně „spamovitosti“ správy ji pak pustí, či zastaví. Samozřejmě to jde u obrázku poměrně obtížně. Obrázek na pozadí bývá v mnoha řádných mailech součástí běžné šablony zprávy, například firemního sdělení. Kromě pozadí obsahuje například údaje o firmě, podpis, kontakt a podobně.
Na druhou stranu je jen otázkou času, kdy budou spam filtry upraveny na novou hrozbu, aby věnovaly více pozornosti HTML šablonám. Zpráva Secure Computing přichází jen několik týdnů poté, co McAfee informoval o drastickém snížení množství obrázkového spamu. Zatím je obrázkové pozadí používání hlavně k nežádoucímu informování o „ultra výhodných“ burzovních příležitostech, ale jak už to bývá, ozývají se hlasy varující před zneužitím k šíření škodlivého software.
- - Alexandr Radecký