Systémy podporující řízení vztahů se zákazníky (CRM, Customer Relationship Management) jsou v dnešním konkurenčním prostředí jedním z klíčových prvků úspěšných firem. Musí se však přizpůsobovat aktuálním požadavkům uživatelů, neboť ti mají stále komplexnější nároky a kladou důraz i na mobilitu.
Konkrétní důsledky těchto vlivů, které se promítají do novinek v této oblasti, a také to, jak dnes CRM vlastně funguje, řešili odborníci ze společnosti Logos i hosté z Microsoftu a Creditinfo na zákaznické konferenci Logosu, která se uskutečnila 29. listopadu.
Významnou novinkou v oblasti CRM je systém Microsoft Dynamics CRM 4.0, který navazuje na dřívější verze a měl by být k dispozici již během letošního prosince. Microsoft touto novou verzí reaguje na trend poskytování softwaru jako služby (SaaS), a proto existují tři možnosti nasazení tohoto systému – klasicky na server ve společnosti, která CRM služby chce využívat, jako hosting u partnera anebo jako hosting přímo ze serveru Microsoftu, což je však model, dostupný zatím jen v USA. Hlavními novinkami oproti verzi 3.0 je podpora multi-tenancy, kdy jeden server může sloužit k zpracování požadavků více firem současně, dále je to vyšší robustnost a škálovatelnost, zajištění bezpečnosti při fungování po internetu, spolupráce s Microsoft Office nebo možnost snadného přepínání jazyků a převodu měn. Další vylepšení lze najít v oblasti Business Intelligence, kdy je podporováno více entit v pohledech a je zdokonalené také plánování reportů. V neposlední řadě bylo výrazně přepracováno i Workflow, byla zlepšena správa dat a také synchronizace s Outlookem.
Mezi další novinky, které se na zákaznické konferenci společnosti Logos řešily, byla například témata spolupráce CRM s mobilními telefony či představení systému sledování vazeb pro minimalizaci obchodních rizik.
Přečtěte si také:
Podnikové aplikace Microsoftu budou jednoduše dostupné i přes mobily
CRM genesisWorld 9 už i v češtině