Spor Microsoft vs. Google nabírá netušených rozměrů

10. 3. 2010

Sdílet

Spor mezi Microsoftem a Googlem dostává nový rozměr poté, co Evropská komise oficiálně zahájila antimonopolní vyšetřování proti Googlu.

Minulý týden jsme vás informovali o válce, kdy Microsoft podal stížnost na Google u antimonopolní úřadu. Nyní se sporem začala zabývat Evropská komise, která zahájila antimonopolní vyšetřování.

Stížnost Microsoftu u Evropské komise je poslední fází konkurenčního boje s Googlem v oblasti operačních systémů, podnikových aplikací a on-line vyhledávání. Steve Balmer, CEO Microsoftu, se minulý týden nechal slyšet, že Microsoft uznává vládní nařízení (pozn. redakce: ostatně má s nimi zkušenosti, například aktuálně uvedený ballot screen). „Nebudeme ticho a chceme poukázat na problémy trhu,“ řekl Balmer.

Microsoft v posledním roce investoval velké prostředky na vývoj nové vyhledávací služby a snaží se snížit 60% podíl Googlu na trhu vyhledávání. „Rozdíly na trhu jsou jednoduše moc velké na to, aby se mohly rychle změnit a vyrovnat. Stane se tak pouze pokud by Google udělal „chybu jak hrom“ či v případě, že do hry úspěšně vstoupí antimonopolní úřad,“ řekl Rob Enderle, analytik Enderle Group. Dále dle slov analytiků může ovlivnit soustředění Googlu na antimonopolní spor jeho budoucí projekty a obchody.

Julia Holtzová, právnička Googlu, zpochybnila důvody antimonopolních stížností prostřednictvím firem vlastněných Microsoftem. Jedná se o Ciao, německou společnost získanou Microsoftem, Foundem z Velké Británie, jenž je součástí obchodní značky iComp, která je převážně vlastněná opět Microsoftem. „Microsoft je náš konkurent a to vysvětluje mnohé,“ dodala Holtzová.

Dave Heiner, viceprezident a zástupce Microsoftu na svém blogu prohlásil: „Google se v posledních letech nebál našich hrozeb ohledně antimonopolního řízení. Není důležité kdo si stěžuje, ale zda nejsou soutěžní praktiky nekalé.“