Star Wars: The Clone Wars: Republic Heroes

24. 10. 2009

Sdílet

Poté, co George Lucas dokončil práci na těch úděsných epizodách 1-3 se konečně vrátil vytvořit další skvělé Star Wars jak je známe.

Jeho současná dojná kráva je značně podceňovaný animovaný seriál Clone Wars. Scénář je napsaný skvěle, zaujme mladé i starší obecenstvo - tak co je špatně? Není divu, že nedostatek diváků je potřeba vynahradit jiným způsobem, a tak vychází Republic Heroes, spin-off k onomu zmíněnému kreslenému seriálu.

Příběh Republic Heroes je vržen někam mezi první a druhou řadu, kde se začíná odehrávat Vzestup lovců odměn. Fanoušci si nyní určitě vzpomenou na Cada Banea, populárního lovce, který vypadal jako Abe z Oddworld Inhabitant a ve čtvrté epizodě chtěl vymámit odměnu za dopadení Hana Sola, kterého hrál Harrison Ford.

Republic Heroes

V tomto bodě bych měl pravděpodobně zmínit, že Republic Heroes je hra, rozdělená na dvě skoro stejné části: Máte úrovně, kde hrajete za rytíře Jedi, které by měly být zábavné. Nejsou. A pak máte úrovně, kde hrajete za Klonové vojáky. Jsou velmi zábavné, ale je jich však příliš málo a jsou krátké. Jediové řeší více hádanek, je zde snaha o orientaci v prostoru, navigaci a souboje tváří v tvář – musí posouvat předměty silou, světelným mečem rozsekávají co se dá, silou ovládají droidy a ničí s nimi jejich pány. V současnosti je to docela převládající mechanismus v počítačových hrách a je velmi podobný například tomu v Batman: Arkham Asylum nebo v nadcházejícím Left 4 Dead 2.

Republic Heroes

Díky bohu nabízí Klonový voják trošku úlevy. Úkoly jsou sice velmi podobné, ale alespoň nabízejí trošičku důslednosti. Hledání předmětů a orientace po úrovních je pryč, a nás čeká jen střelecká řežba říznutá občasným "odemkni zámek pomocí koncentrického klíče R2-D2". Tyto úrovně spadají spíše do kategorie odreagovacích a jednoduchých her, ale jak jsem se zmínil, je jich mnohem méně a jsou stále zábavnější než frustrující pobíhání po místnostech s rytíři Jedi. Technologie a design jsou dalším problémem a to hlavně v kooperačním multiplayeru (přiznejme si, že hraní hry tak bylo od počátku myšleno). Pokud se druhý hráč rozhodne jít vpřed na vlastní pěst a vytáhnout do boje proti hordě droidů, zatímco první zůstává kdesi v pozadí, hra občas nespustí ten správný trigger a k dané události (v tomto případě útok/obrana droidů) nedojde.

Republic Heroes

Když LucasArts poprvé odhalili koncept Republic Heroes, říkal jsem si, že tohle je skvělý nápad, ale pokud se mu nevěnuje dostatek péče, mohl by selhat. Grafika vypadala skvěle, reklamy a mediální kampaň byly vyvedeny nejlepším způsobem, ale hratelnost je jako kdyby ji sebrali z LEGO Star Wars. Zdálo se skoro nemožné, aby se něco pokazilo, ale přesně to se stalo.

Přesto však řeknu ještě jednu věc. Můj šestiletý bratranec se nenechal zastrašit tím, že jeho láska ke Star Wars: The Clone Wars byla totálně znásilněna při výrobě této hry. Stále ji hraje a vždy je nadšený, když se připojí nový rytíř Jedi; stále chce projít všechny úrovně a odemknout všechny skryté bonusy. Jsem si jistý, že není sám, kdo Clone Wars takto zbožňuje a přesně tenhle typ lidí hra Republic Heroes potřebuje, aby přežila.

Republic Heroes

PRO: Hra má své chvilky a mladší fanoušci seriálu možná přehlédnou ty do očí bijící chyby, ale...
PROTI
: ...kvalitní animovaný seriál s takovým jménem si zaslouží mnohem lepší péči.

PLATFORMA: Xbox 360, Wii, PS2, PS3, DS, PSP, PC

bitcoin_skoleni

Autor: John Davison, GamePro.com

Překlad: David Kindl