Problémy se střílečkou z irácké války

28. 4. 2009

Sdílet

Společnost Konami se náhle distancovala od akce Six days in Fallujah, která se zaobírala jedním ze symbolů války v Iráku. Mluví se o tlaku veřejnosti a politiků.

S připravovanou akční hrou Six days in Fallujah se dějí podivné věci. Společnost Konami ji teprve nedávno představila, a to jako velice slibný titul, který tu ještě nebyl. O co se mělo jednat? Jednoduše řečeno o rekonstrukci lítých bojů za irácké války ve městě Faludža.

Tam proběhly ty nejdrsnější přestřelky americké armády s povstalci. Zemřelo tu několik desítek amerických vojáků a přes tisíc rebelů. A Konami se ve spolupráci s vývojářským titulem Atomic Games rozhodlo, že to pojme coby velkolepou videohru. A co více - ke spolupráci na hře zlanařilo mladé vojáky, kteří ve Faludže bojovali. Ideální marketingový tahák?

Možná, ale také červený hadr vůči americké veřejnosti a politice, které s iráckou válkou stále nejsou tak úplně srovnané.

Také, že se vzedmula obrovská vlna kritiky ze všech stran. Ta přehlušila dokonce chválu hráčů, kteří se těšili na možnost autentických bojů v konfliktu, který de facto ještě trvá. Tlak byl ale tak velký, až Konami oznámilo, že hru na trh raději nevypustí.

Spekuluje se dokonce o přímém zásahu americké administrativy  - to však nebylo potvrzeno z důvodu ožehavosti a nepřípustnosti takového omezování. Vývoj hry zatím nebyl oficiálně zastaven ani ukončen. Atomic Games by se ještě mohli pokusit získat jiného vydavatele, který by hru dofinancoval a vypustil. Původně měla vyjít v roce 2010. Ty největší firmy se do takového podniku asi nepustí. Na druhou stranu, pro

bitcoin_skoleni

některé menší vydavatele by to mohla být reklama k nezaplacení. Taková kontroverze kromě kritiky vždy přitahuje také zákazníky.

Zdroj: Asahi