Podle studie společnosti comScore lidé v prosinci loňského roku používali vyhledávače o 46 % častěji, než tomu bylo ve stejném období roku 2008. Celkem bylo v minulém měsíci uskutečněno více než 131 miliard vyhledávání.
„Globální trh s vyhledávači pokračuje ve svém nadprůměrném růstu. Děje se tak i díky rychle se rozvíjejícím novým oblastem. Vyhledávání se stává všudypřítomnou záležitostí“ říká Jack Flanagan, výkonný vicepresident agentury comScore.
Nejvíce se vyhledávacím technologiím dařilo na druhém břehu Atlantiku - ve Spojených státech. Tamní uživatelé v prosinci uskutečnili asi 22,7 miliard vyhledávaní, což v celosvětovém hledisku představuje přibližně 17 %.
„Čtyřicetišestiprocentní meziroční růst je rozhodně velké číslo, nikoliv však neočekávané“ myslí si Dan Olds, analytik u Gabriel Consulting Group. „Víme, že vyhledávání je jedním z nejpoužívanějších webových mechanismů. Roste počet lidí, kteří si své osobní záležitosti řeší prostřednictvím internetu a důležitým faktorem je i lepší přístup k výpočetní technice a širokopásmovému připojení. Je proto přirozené, že trh s vyhledávači roste rychlým tempem.“
Pozici světově nejpoužívanějšího vyhledávače si i v prosinci udržel Google, prostřednictvím kterého bylo uskutečněno 87,8 miliard vyhledávání, což představuje 66,8 %. Samotný Google v průběhu minulého roku dokonce zaznamenal 58% nárůst objemu vyhledávaných dotazů.
Na druhém místě se s více než 9 miliardami vyhledávaných dotazů umístil Yahoo, který tak zaznamenal 13% růst. V závěsu za ním se však drží čínský Baidu. Ten se může pochlubit 7% nárůstem na 8,5 miliardy.
Velký nárůst se uskutečnil také u vyhledávače Bing od Microsoftu. Od jeho uvedení na trh uběhlo teprve osm měsíců, přesto jeho služeb v prosinci využilo celkem 4,1 miliardy. V porovnání s jeho předchůdcem LiveSearch jde o 70% zlepšení. „Bing sice vzrostl o 70 %, stalo se tak ale z docela malého základu“ myslí si Olds. „Mezi Googlem a Microsoftem existuje stále velký rozdíl. Důležitým faktorem by zde však do budoucna mohlo být spojenectví Bingu s Yahoo, které by mohlo rozšířit uživatelskou základnu Microsoftu.“
Úplně největší nárůst - o 91 % na 1,9 miliardy - zaznamenal v uplynulém roce ruský vyhledávač Yandex.