T-Mobile odmítá, že únik zákaznických dat vyústil v krádeže identity

7. 10. 2008

Sdílet

Ukradené údaje měly obsahovat jméno, číslo mobilního telefonu, eventuálně e-mail. Nebyly zde žádné údaje o finančních transakcích ani čísla bankovních účtu, potenciální zneužitelnost proto byla poměrně malá.

Domácí i zahraniční média informovala v minulých dnech o úniku dat 17 milionech zákazníků německého T-Mobile. Objevily se informace o tom, že tato data se nabízejí k prodeji na internetu, ale není známo, že by došlo k nějakému zneužití – a zřejmě si je ani nikdo nekoupil.

Ukradené údaje měly obsahovat jméno, číslo mobilního telefonu, eventuálně e-mail. Nebyly zde žádné údaje o finančních transakcích ani čísla bankovních účtu, potenciální zneužitelnost proto byla poměrně malá. Incident se navíc odehrál již před 2 roky, kdy ho také vyšetřovala německá policie. Mediální zájem o celou kauzu vyvolal nyní znovu Spiegel.

T-Mobile nyní pro americký Computerworld poskytl doplňující vyjádření. Vyplývá z něj mj., že na základě ukradených údajů si nikdo nestěžoval na obtěžování telefonáty. Konkrétní jména mediálních hvězd či politiků, která měla být mezi odcizenými informacemi, mluvčí firmy nepotvrdil. Postižení lidé mohli v případě obav dostat zdarma jiné telefonní číslo. Disk, který se dostal k žalobci, obsahoval sice kradené údaje, ale poskytl ho svědek, nikoliv pachatel. Navíc nešlo o fyzicky ukradené médium, takže disk sám o sobě nemůže k pachateli přivést.

Zdroj: Computerworld.com

Viz také:
Obří krádež identity: v USA 11 zatčených
Monitoring proti krádežím identity jsou často vyhozené peníze
Z Facebooku unikla data narození

Autor článku