Tzv. platby „z mobilu na mobil“ umožňují převádět peníze mezi telefony pomocí aplikace „mpass“, která je dostupná pro operační systémy iOS a Android. Peníze lze z telefonu na telefon zasílat pouhým zadáním telefonního čísla, uvedl mluvčí Telefóniky Ralf Opalka. Díky Mpass uživatelé mohou provádět bezpečné transakce bez toho, aniž by museli sdílet citlivá data. Převáděná částka je sražena z kreditu nebo ji uživatel zaplatí při svém měsíčním zúčtování. „Službu budou moci používat všichni, kteří si ji zaregistrují a mají německé telefonní číslo,“ dodal Opalka s tím, že uživatelé nebudou muset být pouze zákazníky Telefóniky.
K odeslání peněz pomocí mpass se uživatel přihlásí do služby, zadá telefonní číslo, na něž chce peníze převést, spolu s částkou a zprávu, jež vysvětluje účel platby. Převod peněz je zcela bezplatný. Mpass je společný projekt společností O2, Vodafone a Deutsche Telekom. V září minulého roku Telefónika představila také bezkontaktní platby pomocí technologie NFC. Technologie NFC však není potřebná k tomu, aby uživatelé mohli provádět platby mezi telefony. „Platby za pomocí Mpass lze provádět v obchodech po celém světě, protože využíváme síť PayPass,“ dodal Opalka. K PayPass je připojeno po celém světě okolo 500 000 obchodů, z toho 100 000 jen v Evropě.
Převádění peněz mezi telefony zaznamenalo velký úspěch v rozvojových zemích v Africe, kvůli nedostatečné infrastruktuře. V těchto zemích je většina transakcí prováděna za pomocí SMS nebo protokolu USSD, jenž umožňuje dvoustranný přenos dat. V Evropě se kromě převodů peněz mezi telefony rozšiřuje hlavně NFC: Telefónika představila v roce 2012 ve Velké Británii O2 peněženku, která uživatelům umožňuje provádět bezkontaktní platby pomocí telefonů v obchodech. A Telefónika plánuje v blízké budoucnosti začít O2 peněženku testovat i v Německu. Uživatelé v Německu se budou moci k testování O2 peněženky bezplatně zaregistrovat.
Operátoři předpokládají, že jim mobilní platby v budoucnu budou generovat zisk. „Operátoři si uvědomují, že musejí svůj byznys rozšířit mimo tradiční textové zprávy a hovory,“ řekl analytik CCS Insight Digantam Durung. V současné době jsou však mobilní platby spíše prostředkem k tomu, aby se operátoři zviditelnili a získali více loajálních zákazníků. Protože trh s mobilními platbami je relativně mladý a operátoři na rozdíl od společností vydávajících kreditní karty neúčtují poplatek za transakci, Gurung nepředpokládá, že by příjmy z těchto plateb měly v blízké budoucnosti tvořit větší část příjmů operátorů.