Výrobce vývojářských nástrojů Telerik se nechal inspirovat nedávným krokem Microsoftu a do otevřeného kódu převedl většinu své softwarové knihovny Kendo. Ta obsahuje komponenty pro budování webových a mobilních aplikací.
Kendo UI Core je kolekce frameworků a mikroaplikací uživatelského rozhraní postavená na JavaScriptu a HTML5. Jsou zde všechny funkce, které jsou dostupné v komerční verzi balíku Kendo UI Mobile. Telerik vybudoval Kendo pro vlajkovou loď své komerční nabídky, řešení pro vývoj mobilních aplikací určených pro všechny systémy. Podle jeho informací využilo jeho platformu více než 40 000 společností.
Knihovna Kendo byla převedena na licenci Apache 2.0, která umožňuje vývojářům kód volně používat v osobních, ale i komerčních projektech. Telerik hodlá do knihovny přidávat další komponenty, tak jak je bude vyvíjet. Současně doufá, že do svých komerčních řešení začlení všechna vylepšení, která vývojáři na Kendu vyvinou. Naprostá uvolněnost licence Apache tak zafunguje oběma směry.
Kendo obsahuje 38 mikroaplikací, včetně komponent pro automatické doplňování, rozbalovací seznamy, panelové nabídky a kalendáře. Funkce podporují přetahování objektů a kontroly zadávaných dat. Knihovna byla již integrována do dalších populárních JavaScriptových knihoven, jako je Bootstrap a AngularJS. Brad Green, hlavní správce AngularJS u Google, Kendo hodnotí vysoce: „Dělá na mne dojem krása a kompletnost komponent Kendo UI. Nadchlo mne, když jsem se dozvěděl, že přecházejí do otevřeného kódu a obohatí světovou vývojářskou komunitu.“
Telerik si v rukávu ponechal několik klíčových funkcí, které mohou být přínosné především pro korporace, jako jsou tabulky akcí, mapování a datové mřížky. K těm se nadále půjde dostat pouze přes komerční distribuci Professional Kendo. Firma samotná přiznává, že následuje vzoru Microsoftu, který tento měsíc otevřel svou klíčovou knihovnu WinJS, která slouží k vytváření mobilních a počítačových aplikací pro Windows pomocí JavaScriptu. Obě společnosti doufají, že otevřené a bezplatné verze pomohou v tom, že se vývojáři obeznámí s knihovnami a postupně si najdou cestu k jejich komerčním produktům jako ideálním nástrojům pro používání daných knihoven.