The Sims 3 –přichází revoluce?

1. 12. 2008

Sdílet

Hry z dílen Willa Wrighta měly vždy velký potenciál, který se asi nejvíce projevil u série The Sims. Jak si prozat...


Hry z dílen Willa Wrighta měly vždy velký potenciál, který se asi nejvíce projevil u série The Sims. Jak si prozatím vede oficiálně potvrzené třetí pokračování tohoto giganta?


Představovat veleúspěšnou herní sérii The Sims, byť mnohé z vás tato hra nemusela oslovit, zřejmě nemá cenu. Nicméně zastavme se na úvod u čísel. Podle statistik vydavatele Electronic Arts tvoří 60?% příznivců The Sims ženy, přičemž pouze 20?% hráčů této modly je mladších sedmnácti let. Tento titul zkrátka není záležitost jen pro malé holčiny, nýbrž i pro kdejakého důchodce, což u herní zábavy není zrovna obvyklé. Tvůrci z Maxis se navíc mohou chlubit bezmála sto miliony kopií, jež se za celou éru The Sims prodaly a stále ještě prodávají. Nejedno srdce zapáleného hráče radostně zaplesalo, když vývojáři Maxisu oficiálně potvrdili třetí pokračování. A hned v úvodu prozradíme, že v něm nezůstane kámen na kameni.

Městečko Pleasant Valley

Největší předností The Sims 3 by měl být vskutku maximálně otevřený herní svět, jenž bude excelovat po mnoha stránkách. V The Sims 2 existoval velmi jednoduchý systém sousedství, přičemž každý pozemek byl oddělen zdlouhavým načítáním. Pakliže jsme odcestovali někam jinam, čas se všude jinde zastavil a běžel jen v místě, kde jsme se právě zdržovali. Tento zastaralý systém, používaný i v jedničce, prošel kompletní renovací. Nyní můžeme dát de facto všem loadovacím oknům ve hře vale a bez okolků se ponořit do živoucího světa. Nic takového nám již nebude znepříjemňovat klidné posezení v baru, nakupování ve velkoobchodě nebo třeba klidnou procházku parkem.
Městečko Pleasant Valley je podle slov svých tvůrců velmi rozsáhlé (hovoří se o devadesáti sedmi velkých pozemcích), přičemž se nikdy nesetkáte s prázdným zákoutím a místem. K vidění bude třeba chemická laboratoř, útulná restaurace, bistro nebo knihovna. V tomto městě najdeme mimo jiné dva typy budov, a sice veřejné stavby, v nichž se můžeme volně pohybovat, a budovy zvané „rabbits hole“ (jakési černé díry), ve kterých nebudeme svého svěřence ovládat, protože po vstupu do takového stavení zmizí. K čemu je to vůbec dobré? V Maxis usoudili, že by nikoho nebavilo ovládat simíka např. v práci.

Vytvořte si vlastního simíka

Již v druhém dílu se objevil poměrně slušně zpracovaný editor simíků, v dalším pokračování bude razantně překopán do jiného rozměru. Bude velmi realistický, snadný na ovládání a podrobnější než kdy dříve. Volit bychom měli z rozsáhlé škály nejen obličejových rysů, ale i tloušťky, výšky a muskulatury celé postavy. Každý Sim se tedy projeví jako originální jedinec, snadno odlišitelný od všech ostatních. Maxis se dokonce dušuje, že by neměl být problém do hry vložit „kopii“ sebe samého, což je, přiznejme si, docela odvážné tvrzení.
Tím ale naše působení v editoru ani zdaleka nekončí. Zatímco v minulosti jsme přiřazovali body jednotlivým vlastnostem, což nemělo na hru téměř žádný vliv, v The Sims 3 přičleníme každému simíkovi pět charakteristických rysů, přičemž některé se budou vzájemně vylučovat. Na výběr bude kolem osmdesáti vlastností, v nichž nenajdeme jen ty klasické (inteligentní, hravý, vtipný, přátelský, plachý…), nýbrž i takové jako „denní spáč, „posedlý prací“, „jedlík pizzy“, „kuchař od narození“ či „šikovný zahradník“ apod. Výsledných kombinací povahových rysů má být na sedm set milionů!

Nálady a budování obydlí

Celkově vzato působí vylepšený herní mechanizmus tvoření vlastních simů dobře. Zásadní změny a úpravy prodělal rovněž ukazatel nálad. Ve třetím pokračování již nebude postavička buď smutná, či šťastná. Nálady se stanou nepostradatelným aspektem hry, neboť ovlivní životní zkušenosti i aktuální potřeby. Veškeré události budou mít na našeho simíka nějaký vliv, byť občas jen nepatrný. Jestliže dojde v rodině k úmrtí, náš svěřenec začne mít problémy v práci a všude se bude jevit špatně. Časem se to ovšem poddá a simík žal překoná. Špatné počasí přece nemůže trvat věčně.

Autor článku