1. díl - Nastavení oznamování na pracovní ploše
2. díl - Rychlé vkládání vícera příloh, Vzdálené odhlášení z Gmailu
3. díl - Automatické zasílání zprávy o nepřítomnosti
4. díl - Získejte podrobnější infromace o svých kontaktech
Využíváte-li poštovní schránku Gmail od firmy Google ať už pro soukromé či pracovní aktivity, bezpochyby zvládáte takové základní operace, jako je práce s kontakty, odesílání e-mailů nrbo konfigurace složek. Možná vám to ale přestává stačit a rádi byste poznali více a naučili se s touto poštovní schránkou pracovat efektivněji. K tomuto účelu jsou pro vás jako stvořené následující tipy a triky.
1) Nastavení oznamování na pracovní ploše
Očekáváte-li nějaký důležitý e-mail, není nezbytně nutné neustále sledovat a obnovovat stav vaší schránky. Zkuste si raději stáhnout doplněk Google Mail Checker pro internetový prohlížeč Google Chrome, jenž vás sám pomocí vyskakovacího okna upozorní na novou poštovní zprávu či chat.
Oznámení pro příchozí chat jsou sice standardně povoleny, nicméně je můžete v nastavení doplňku vypnout. Upozorňování na příchozí e-maily či zprávy chatu zapnete následovně (tuto funkci můžete použít pouze v internetovém prohlížeči Chrome):
1) Klepněte ve své poštovní schránce na ikonku ozubeného kolečka v pravém jhorním rohu obrazovky a z dialogového okna, které se objeví, vyberte položku Nastavení.
2) V sekci Obecné pak v poli Upozornění na ploše vyberte vámi požadovanou volbu. Zde je možné zapínat či vypínat upozornění pro příchod zpráv z chatu, popřípadě se dá nastavit upozorňování pro všechny příchozí e-maily, nebo jen pro ty, které má Gmail označeny jako důležité.
3) Po provedení všech vámi požadovaných nastavení klepněte na položku Uložit změny.
V přístím díle si ukážeme, jak rychle vkládat více příloh.