TIP: Usnadněte si plánování úkolů s Google Tasks

8. 6. 2011

Sdílet

 Autor: © Jean B. - Fotolia.com
V dnešním tipu se podíváme na možnosti Google Tasks, což je webová i desktopová aplikace, jež vám umožní jednoduše plánovat, vytvářet a sdílet úkoly, které máte udělat.

Dejme tomu, že prostřednictvím Gmailu obdržíte e-mail, ve kterém vám nějaká osoba připomíná, že byste měli jít k lékaři. Jakmile zprávu otevřete, stačí v horním menu kliknout na tlačítko Další akce a následně Přidat do úkolů. Tím se vám na pravé straně prohlížeče otevře seznam úkolů, do kterého můžete schůzku u lékaře jednoduše přidat spolu s datem a přesným časem. Pokud na počátek úkolu vložíte datum, úkol se automaticky přesune do Google Kalendáře na daný den. Zde pak můžete daný úkol (schůzku) libovolně přesouvat mezi dalšími dny pouhým přetažením myší.

Gmail umožňuje také vytvořit několik nezávislých seznamů úkolů. Jeden se bude týkat například týdenního nákupu a druhý věcí do práce. Seznam úkolů můžete následně jednoduše vytisknout a vzít si jej s sebou. Nebo se k úkolům můžete dostat rychle pomocí mobilní aplikace, kde je lze dále upravovat. Seznam úkolů zůstane vždy aktualizován nezávisle na tom, z jakého zařízení k němu přistoupíte. Pokud nechcete své úkoly spravovat přímo v Gmailu, můžete využít desktopovou aplikaci Google Tasks (před její instalací je třeba stáhnout Adobe AIR). Ta vám umožní všechny úkoly přehledně spravovat z jednoho okna.

Po instalaci aplikace zadáte přihlašovací údaje ke svému e-mailu na Gmailu a zobrazí se vám rozhraní programu. V něm můžete nové úkoly vytvářet, promazávat, upravovat nebo třídit. Program nabízí také celou řadu tipů, jak s úkoly pracovat co nejefektivněji. Aplikaci si můžete nastavit tak, aby její okno bylo vždy nad všemi dalšími okny, takže budete mít o svých úkolech dokonalý přehled.

ICTS24

 

Úvodní foto: © Jean B. - Fotolia.com