Tipy pro správu elektronické pošty a pro boj se spamem v programu MS Outlook – 5.díl

14. 12. 2020

Sdílet

 Autor: © SP-PIC - Fotolia.com
Vytvářejte pravidla pro práci s elektronickou poštou, blokujte spam, vytvořte si seznam blokovaných odesílatelů a optimalizujte si Outlook tak, abyste vždy hned našli ty zprávy, které právě potřebujete.

Předcházející díl

Spam je tu s námi – je to takový nevítaný společník, kterého se asi nikdy úplně nezbavíme, a to ani přes sebevětší snahu, nicméně Outlook nám může pomoci spam alespoň zpomalit. Na následujících řádcích si můžete přečíst několik tipů, které může provést úplně každý. A jako bonus přidáme několik tipů pro práci s programem Outlook ve firemním prostředí. 

4. Průvodce pravidly (pokročilé možnosti) – pokračování 

V dalším dialogovém okně Průvodce pravidly se Outlook ptá: Co chcete se zprávou provést? Krok 1: Vyberte akce. Uživatelka UserKC vybrala možnost přesunout do složky: zadané uživatelem.   

Povšimněte si na tomto místě podtrženého textu a v okna Krok 2: Upravte popis pravidla (klikněte na podtrženou hodnotu). Po klepnutí následně vyberte požadovanou složku (Nevyžádaná pošta) a stiskněte tlačítko OK. Outlook následně tuto akci přidá k vašemu pravidlu a poté znovu zobrazí toto upřesňující pravidlo v okně pro Krok 2. Stiskněte tlačítko Další.  

Podtržený text označuje odkaz, na který je třeba klepnout, aby se definice dané akce dokončila.

 Ve třetím dialogovém okně Průvodce pravidly se Outlook ptá: Existují výjimky? Krok 1: Vyberte výjimky (v případě potřeby). Uživatelka UserKC se rozhodla přidat bezpečnostní výjimku: Pokud se jméno nebo e-mailová adresa odesílatele shoduje s nějakým záznamem z mého aktuálního adresáře, pak ať se neprovádí žádná akce. Proto je třeba zaškrtnout volbu: kromě případu, kdy je odesílatel v adresáři: zadaném uživatelem. Poté vyberte vhodný seznam adres a stiskem tlačítka Přidat jej přidejte.   

Všimněte si, že pole pro Krok 2 obsahuje všechna pravidla, která jste až dosud použili. Pokud vám tento seznam pravidel vyhovuje, pak stiskněte tlačítko Další. Zobrazí se dialogové okno Průvodce pravidly s textem: Dokončete nastavení pravidla.

Zadejte do příslušného pole nějaký výstižný název pravidla, zaškrtněte volbu Zapnout toto pravidlo a nakonec stiskněte tlačítko Dokončit. Od této chvíle budou všechny e-maily, které jsou buď poslané na špatnou adresu, nebo jsou spam, směrovány přímo do složky Nevyžádaná pošta.    

ICTS24

Zadejte výjimky a název pravidla

Pokračování