Spam je tu s námi – je to takový nevítaný společník, kterého se asi nikdy úplně nezbavíme, a to ani přes sebevětší snahu, nicméně Outlook nám může pomoci spam alespoň zpomalit. Na následujících řádcích si můžete přečíst několik tipů, které může provést úplně každý. A jako bonus přidáme několik tipů pro práci s programem Outlook ve firemním prostředí.
4. Průvodce pravidly (pokročilé možnosti) – pokračování
V dalším dialogovém okně Průvodce pravidly se Outlook ptá: Co chcete se zprávou provést? Krok 1: Vyberte akce. Uživatelka UserKC vybrala možnost přesunout do složky: zadané uživatelem.
Povšimněte si na tomto místě podtrženého textu a v okna Krok 2: Upravte popis pravidla (klikněte na podtrženou hodnotu). Po klepnutí následně vyberte požadovanou složku (Nevyžádaná pošta) a stiskněte tlačítko OK. Outlook následně tuto akci přidá k vašemu pravidlu a poté znovu zobrazí toto upřesňující pravidlo v okně pro Krok 2. Stiskněte tlačítko Další.
Ve třetím dialogovém okně Průvodce pravidly se Outlook ptá: Existují výjimky? Krok 1: Vyberte výjimky (v případě potřeby). Uživatelka UserKC se rozhodla přidat bezpečnostní výjimku: Pokud se jméno nebo e-mailová adresa odesílatele shoduje s nějakým záznamem z mého aktuálního adresáře, pak ať se neprovádí žádná akce. Proto je třeba zaškrtnout volbu: kromě případu, kdy je odesílatel v adresáři: zadaném uživatelem. Poté vyberte vhodný seznam adres a stiskem tlačítka Přidat jej přidejte.
Všimněte si, že pole pro Krok 2 obsahuje všechna pravidla, která jste až dosud použili. Pokud vám tento seznam pravidel vyhovuje, pak stiskněte tlačítko Další. Zobrazí se dialogové okno Průvodce pravidly s textem: Dokončete nastavení pravidla.
Zadejte do příslušného pole nějaký výstižný název pravidla, zaškrtněte volbu Zapnout toto pravidlo a nakonec stiskněte tlačítko Dokončit. Od této chvíle budou všechny e-maily, které jsou buď poslané na špatnou adresu, nebo jsou spam, směrovány přímo do složky Nevyžádaná pošta.