Hlavní navigace

Tvorba postav a příběhu ve hrách pomocí AI? Podle Xboxu a Inworld AI možná budoucnost

13. 11. 2023

Sdílet

 Autor: PCWorld s využitím DALL-E
Xbox se spojil se startupem Inworld AI a společně pracují na generativních nástrojích umělé inteligence, která má pomoci vývojářům při tvorbě her. Podle Microsoftu jde o mnohaletou spolupráci s cílem usnadnit videoherním vývojářům navrhování dialogů, příběhů a úkolů.

Xbox (potažmo Microsoft) uzavřel novou spolupráci se startupem Inworld AI, které se zaměřuje na tvorbu postav do videoher s využitím umělé inteligence. Hlavním cílem je tvorba generativních nástrojů, které mají do budoucna pomoci vývojářům s vytvářením originálních příběhů, dialogů, úkolů a hlavně postav do jejich videoher.

Spolupráci Microsoft zveřejnil na svém developer webu a jejich společným cílem je vytvoření jakéhosi „kopilota designu umělé inteligence“, který dokáže textové výzvy převést do skriptů pro videoherní postavy, dialogy, úkoly a další herní prvky. Xbox a Inworld AI budou také pracovat na běžném AI enginu, který mohou vývojáři zakomponovat přímo do svých her a umožnit tak hráčům vytvářet za pochodu své vlastní příběhy a dialogy.

Microsoft úspěšně odkoupil Activision Blizzard. Obří akvizice proběhla příhodně v pátek třináctého Přečtěte si také:

Microsoft úspěšně odkoupil Activision Blizzard. Obří akvizice proběhla příhodně v pátek třináctého

Vývojáři jsou k těmto novinkám a připravovaným nástrojům opatrní, jelikož ve světě AI existuje tenká hranice mezi kreativitou a inspirací již stávajících děl podléhajících autorskými právy. Zároveň je na místě obava, že by vývojáři her mohli využívat těchto nástrojů namísto skutečných spisovatelů a designérů ve snaže snížit náklady.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Kmenový redaktor webu Cnews, kde se zaměřuje především na recenze hardwaru. Pro PCWorld sleduje novinky ze všech možných IT oblastí.